עדיאל קולמן, אב לארבעה ילדים בן 30 מהישוב כוכב השחר שביהודה ושומרון, הוא הנרצח בפיגוע הדקירה שאירע מוקדם יותר היום (ראשון) בירושלים. כזכור, בשעות אחר הצוהריים נדקר קולמן על ידי מחבל פלסטיני מאזור שכם סמוך לשער האריות, שם עבד כמאבטח. לאחר הפיגוע, הובהל קולמן לבית החולים שערי צדק בעיר, שם הוא נותח במרכז הטראומה, אך לאחר מספר שעות, ולמרות מאמצי ההצלה הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. המחבל נורה על ידי כוחות הביטחון וחוסל. 



פיגוע דקירה בירושלים - צילום: דוברות המשטרה

על פי חקירת הפיגוע, המפגע הוא עבד אל רחמן בני פאדל, פלסטיני בן 28 מהכפר עקרבה ליד שכם, אב לשלושה, האחרון בהם בן כמה ימים, ועובד בחנות למכירת מצברים לכלי רכב. הוא היה בעל אישור כניסה לירושלים ונולד בסעודיה. בכלי התקשורת הפלסטינים דווח בתחילה כי המפגע הינו אזרח טורקי - פרסום שהתברר כשגוי.


תיעוד מזירת הפיגוע בירושלים ברובע היהודי. צילום TPS


עדיאל קולמן יחד עם משפחתו, צילום: באדיבות המשפחה
עדיאל קולמן יחד עם משפחתו, צילום: באדיבות המשפחה



המשטרה מנהלת חקירה לבדיקת האירועים, כשהיא מתחקה אחר תנועות המחבל ביציאה משכם ובודקת מי סייע לו להיכנס לישראל. כמו כן, נבדק האם הוא קשור לארגון טרור כלשהו. החוקרים אספו ממצאים מהזירה, וכן צפויים לערוך חיפוש בביתו של המחבל. על פי ההערכות, בימים הקרובים צפויה התפתחות בחקירה.



השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן אמר: "‏מתפלל לשלומו של הפצוע בפיגוע בירושלים. אני משבח את השוטר שהגיב במהירות וחיסל את המחבל ומנע עוד נפגעים. משטרת ישראל תמשיך לפעול כנגד המחבלים הארורים המוסתים על ידי הרשות הפלשתינית, בירושלים ובכל רחבי המדינה".



ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, אמר בעקבות פיגוע הדקירה: "כולנו מאחלים רפואה שלמה ומתפללים להחלמתו המהירה של הפצוע ומודים לשוטר שהגיב במהירות הנדרשת, חיסל את המחבל ומנע פגיעה נוספת. אויבי ישראל מנסים כל העת לפגוע בחיילים, שוטרים, מאבטחים ואזרחים, וזאת בשל ההסתה הקשה אליה הם נחשפים בהובלת הרשות הפלשתינית. התשובה היחידה לכך היא  מאבק נחוש ובלתי מתפשר בטרור ובמסיתים לטרור ובמקביל המשך פיתוחה ובנייתה של ירושלים המאוחדת.  אני מבקש מכל מהאזרחים להמשיך בשגרת החיים, לגלות ערנות ולעדכן את כוחות הביטחון במידת הצורך כדי לסכל ניסיונות פיגועים נוספים".





זכי הלר, דובר מד"א, אמר: "קיבלנו דיווח על צעיר בשנות ה-20 שנדקר באזור הגיא סמוך לרובע המוסלמי בעיר העתיקה בירושלים, חובשים שהגיעו למקום מצאו אותו עם דקירה בפלג גופו העליון, כשטרקטורון מד"א בעיר העתיקה הגיע למקום ופינה אותו סמוך לרחבת הכותל. הפרמדיקים העניקו לו טיפול מציל חיים, ופינו אותו לבית החולים כשהוא בהכרה מעורפלת".



פרמדיקית מד"א אילנה אברמס שטיפלה בפצוע סיפרה: "הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, נוזלים ותרופות ופינינו אותו לבי"ח תוך כדי המשך טיפול רפואי מציל חיים כשמצבו קריטי. בבי"ח הצוות המתין לנו וממשיך להאבק על חייו".



ד"ר ישי בן אורי זילביגר, רופא מתנדב באיחוד הצלה, סיפר: "תוך כדי פינוי הפצוע על רכב השטח של מד"א - צוות הרובע היהודי לעבר ניידת טיפול נמרץ סייעתי להעניק טיפול רפואי ראשוני לפצוע מדקירה בפלג גופו העליון ולאחר מכן הוא פונה במצב קשה לבית החולים שערי צדק".



ביום שישי: פיגוע קטלני בשומרון

שלשום, דרס למוות מחבל פלסטיני מהכפר ברטעה ליד מבוא דותן שבשומרון את סרן זיו דאוס וסמל נתנאל קהלני, שנהרגו במקום. שניים נוספים נפצעו, אחד מהם באורח בינוני וחברו באורח קשה מאוד. 
 מתחקיר הפיגוע עולה כי המחבל דרס את הלוחמים פעמיים בתוך שניות אחדות ולכן הם לא הצליחו לבצע ירי לעברו. בבוקר שלאחר הפיגוע פעלו כוחות מהחטיבה המרחבית בכפר ברטעה שממנו יצא המחבל. הם ביצעו מיפוי הנדסי של הבית לצורך הריסה עתידית ועצרו את אחיו של המחבל. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, הודיע על הקפאה של 67 היתרי עבודה של משפחתו המורחבת של המחבל.
 
המפגע עצמו, שהשתחרר רק לפני כשנה מהכלא הישראלי לאחר שריצה מאסר על עבירות ביטחון שונות, נפצע קל. הוא אושפז בבית החולים הלל יפה בחדרה ונחקר על ידי השב"כ.