נשיא רוסיה ולדימיר פוטין זכה ב-74 אחוזים בבחירות לנשיאות, זאת לאחר ספירת 40 אחוזים מקולות הבוחרים, כך דיווחה ועדת הבחירות המרכזית. אחרי הצבעה שהתקיימה על פני 11 אזורי זמן במדינת הענק ולאורך 22 שעות, נסגרו הערב (ראשון) הקלפיות, ומיד לאחריהן התפרסמו המדגמים הראשונים שלא הפתיעו כאשר בישרו כי פוטין גבר על שבעת יריביו האחרים ונבחר לכהונה רביעית של שש שנים נוספות. 

האופוזיציה הממשית בהנהגתו של אלכסיי נבלני, שלא היה יכול להתמודד בבחירות בשל הרשעה פלילית אחרי שארגן הפגנות נגד המשטר, החרימה את ההצבעה. תנועתו של נבלני דיווחה על מאות מקרים של זיוף, בעיקר באזור מוסקבה, סנט פטרסבורג והרי אוראל. ארגון "גולוס", המשקיף על תהליך הבחירות דיווח כי הוא מצא 1,764 אי סדרים, כולל מניעת עבודתם של משקיפים, זיוף פתקי הצבעה והצבעות כפולות. 
 
מאז שעות הבוקר התקבלו דיווחים על תורים ארוכים שהשתרכו בקלפיות, כאשר לא מעט מצביעים הגיעו לבושים בבגדים מסורתיים לאזור שבו הם מתגוררים. בחצי האי קמצ'טקה שבמזרח הרחוק נמסר כי בשישה כפרים נרשמו 100 אחוזי הצבעה וגם ועדת הבחירות עדכנה לאורך היום כי אחוזי ההצבעה גבוהים יותר מאשר לפני שש שנים. כאשר פוטין הצביע בקלפי במרכז מוסקבה, הוא נשאל על אחוזי ההצבעה שלהם הוא מצפה וענה כי הוא רוצה "מספר שיעניק לי את הזכות לבצע את חובתי כנשיא".

 
יותר מ-1,500 משקיפים בינלאומיים, בהם נציגים ישראלים, עקבו אחרי התנהלות הבחירות והיום הם צפויים למסור את רשמיהם. ועדת הבחירות המרכזית דיווחה כי בשעות הבוקר המוקדמות הותקף אתר האינטרנט בהתקפת מניעת שירות (DDoS) על ידי כתובות IP מ-15 מדינות, ובנוסף הייתה מתקפה נגד מרכז המידע של הוועדה. עם זאת, בהמשך היום טענו בוועדה כי ההתקפה סוכלה וכי המערכות המשיכו לפעול כסדרן.
 
בקלפיות ניתן היה לשמוע בעיקר שבחים על המנהיג ששולט ברוסיה כבר 18 שנה. "הוא פוליטיקאי חזק, נשיא חזק שהוביל את רוסיה ללידה מחודשת", אמר ויטאלי טרטיאקוב, דיקן של הפקולטה לעיתונות טלוויזיה באוניברסיטת מוסקבה לומונסוב שהצביע בקלפי במרכז עיר הבירה. "הצבעתי עבור פוטין כי אין בחירה אמיתית אחרת", הסבירה מצביעה נוספת. "כמובן שהבנתי שאלה לא בחירות אמיתיות, אבל למה לשנות משהו. פוטין בתור נשיא מתאים לי מאד".
 
הבחירות הנוכחיות היו הראשונות שהתקיימו בחצי האי קרים, בדיוק ארבע שנים אחרי שפוטין סיפח אותו לרוסיה מאוקראינה במהלך שלא זכה לתמיכת הקהילה הבינלאומית. מפגינים באוקראינה חסמו כניסות לנציגויות הרוסיות ומנעו מאזרחים רוסים לממש את זכות ההצבעה, כאשר במרכז קייב אף נשרפה בובה בדמותו של פוטין לצד שלטים שעליהם נכתב "פוטין=היטלר" ו"לא בחירות של התוקפן באוקראינה". במשרד החוץ הרוסי האשימו את הרשויות בקייב בניסיון "נועז ובלתי חוקי" לסכל את ההצבעה וקראו למעורבות של הקהילה הבינלאומית.
 

בין המצביעים בקלפי בשגרירות הרוסית בפריז היה גם השחקן הצרפתי הנודע, ז'ראר דפרדייה, שקיבל אזרחות רוסית לפני חמש שנים ולא הסתיר את תמיכתו בפוטין. גם הקוסמונאוט הרוסי, אנטון שקפרלוב, העלה צילום שלו מתחנת החלל הבינלאומית עם הכיתוב "ביטאתי את עמדתי האזרחית".