ההחלטה שהתקבלה היום (שני) לקצר בשליש את עונשו של החייל שהורשע בהריגת מחבל, אלאור אזריה, עוררה כצפוי תגובות רבות במערכת הפוליטית. לפי ההחלטה, אזריה ישוחרר לביתו בתחילת חודש מאי הקרוב. איש השמאל יריב אופנהיימר, בעבר מזכ"ל שלום עכשיו, טען בטוויטר: " רק בישראל! יושבים בקושי עשרה חודשים על עבירת הריגה. השופטים הקלו, אייזנקוט קיצר, עכשיו ירד עוד שליש.  לא כך מחנכים לטוהר הנשק ושמירה על הזכות לחיים, גם של האויב". 



ח״כ יוסף ג׳בארין מהרשימה המשותפת תקף בחריפות את קיצור עונשו של אזריה ואמר: "עונשו המקורי של אזריה לא שיקף מלכתחילה את חומרת המעשה. מקומם לדעת שבעוד מספר שבועות אזריה יהיה חופשי, שכן מאסר בפועל של תשעה חודשים בלבד מעביר מסר קשה שדמו של הפלסטיני הינו הפקר". 

אלאור אזריה. צילום: אבשלום ששוני
אלאור אזריה. צילום: אבשלום ששוני
ג׳בארין הוסיף: ״בהחלטת ההרשעה בית הדין הצביע בבירור על החומרה שהשופטים מייחסים להתנהגותו של אזריה, שלא הביע חרטה עד היום, וקשה להשתחרר מהתחושה כי קיצור עונשו מהווה כניעה ללחצים פוליטיים מטעם ראש הממשלה ושריו אשר קראו כל הזמן להעניק לו חנינה״.

שרת התרבות והספורט מירי רגב בירכה על ההחלטה והוסיפה: ""אני מברכת את אלאור אזריה ואת הוריו אושרה וצ'רלי על החלטת הוועדה לקצר שליש מעונש המאסר. כפי שאמרתי בתחילת הדרך, אלאור לא צריך לשבת בכלא ולו יום נוסף אחד, אך לצערי רשויות החוק סברו אחרת. יחד עם זאת, נכון יהיה אם אלאור ישוחרר מהכלא לפני חג הפסח ויהיה אדם חופשי עוד לפני חג החירות".