צה"ל משלים את ההכנות ביחידות השונות לקראת ליל הסדר וחג הפסח. דובר צה"ל מוסר היום (שני) כי מערך המזון של צה"ל נערך לספק לבסיסים, למחנות ולמוצבים תפריט מיוחד ועשיר לליל הסדר ולימי החג, הכולל פריטי מזון לצורך קיום סדר פסח כהלכתו.

לקראת החג רכש צה"ל כ-73 וחצי טון מצות, כ-264 טון בשר עוף, הודו, צלי בקר ובשרים על האש, כ-48 טון שניצלים כשרים לפסח וכ-27,400 יחידות חרוסת. לקינוח יסופקו כ-14 אלף ק"ג שוקולד למריחה וכשבעה וחצי טון עוגות ועוגיות כשרות לפסח.
בנוסף, לקראת החג נערך מרכז המזון בצה"ל לספק שלל מוצרים כשרים לפסח ובהם כ-13 וחצי טון של סוגים שנים של קמח כשר לפסח, כ-230 אלף יחידות של לחמניות כשרות לפסח וכ-23 אלף יחידות של כופתאות מקמח מצה.

בעבור החיילים השוהים במוצבים, בתצפיות ובפילבוקסים, יונפקו על ידי הרבנות הצבאית כ-4,800 מנות סדר אישיות, על מנת לאפשר לכלל החיילים לקיים סדר פסח כהלכתו.
גם השנה יינתן מענה מלא בחג הפסח לחיילים טבעונים, בעלי רגישות לגלוטן ואלרגנים על בסיס מנות מוכנות כשרות לפסח. חיילים טבעונים יקבלו בנוסף בכל יום פריטים כשרים לפסח לאוכלי קטניות שאושרו על-ידי הרבנות הצבאית והתזונאית הצבאית הראשית. 
 
טרם כניסת החג, ייפגשו ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, וראש אגף כוח האדם, אלוף מוטי אלמוז עם כ-400 חיילים וחיילות בודדים העורכים את הסדר בכפר הנופש של "יחד למען החייל" בגבעת אולגה ויברכו אותם לרגל החג. ליל הסדר לחיילים הבודדים, המתקיים זו השנה ה-18 ברציפות, נערך על-ידי "יחד למען החייל" בתרומת ארגון CZCA בקנדה בשיתוף אגף כוח האדם.