פרסום ראשון: בלי הודעות מיוחדות, ובלי הצהרות לתקשורת, מסתבר שהמיליארדר והבעלים של חברות טסלה ו-SpaceX, אילון מאסק, הולך בינינו. התגלית הגיעה לאחר שמאסק העלה לחשבון האינסטגרם שלו סרטון ותמונות מאירוע ספיקאיזי בירושלים, בהם הוא נראה לומד להכין משקאות בוערים. מאסק הסביר וכתב שהוא: "לומד לשפוך אבסינת' בוער על פירמידת כוסות", והוסיף: "הכל טוב יותר עם אש".



כמו במקרים רבים בהם ידוענים מפרסמים קשורים לישראל, הפך דף התגובות של מאסק לזירת מלחמה בין תומכי ישראל למתנגדיה. בין השאר אחד המגיבים, מטורקיה, האשים את ישראל ברצח תינוקות, ובתגובה הזכירו לו מגיבים רבים על האחריות הטורקית לטבח הארמנים במהלך מלחמת העולם הראשונה, טבח עליו טורקיה מסרבת לקחת אחריות. 






למעריב נודע כי מאסק קיים מספר פגישות בארץ. אחת החברות שעניינה את אילון מאסק היא חברת קורטיקה, המחזיקה בישראל אבטיפוס של רכב בעל יכולות עיבוד תמונה והבנה של סיבת הכביש ברמה מהמתקדמות בעולם. לדברי יגאל רייחלגאוז מנכ"ל קורטיקה: "שילוב הטכנולוגיה שלנו ברכבים מאפשר להם ללמוד נהיגה לבד תוך כדי תנועה כפי שאדם לומד את הכביש. כך שבנוסף לזיהוי אובייקטים הניצבים מול הרכב המערכת מזהה את התנהגותם. נניח אם כדור קפץ לכביש המערכת יודעת שלא מדובר בכדור בלבד, סביר שיגיח אחריו אדם ויש להתכונן לבלימה". 



"כפי שאנשים צוברים ניסיון של הכרות עם הכביש תוך כדי נהיגה. מאחר והתוכנה לומדת לבדה על התנהלות הסביבה בזמן אמת היא לא צריכה להמתין לעדכון תוכנה תקופתי כדי לשפר את יכולותיה. טכנולוגיה זו נחוצה לעשרות השנים בהן העולם יעבור מנהיגה ידנית לאוטונומיות מלאה ומחשבים יצטרכו להתמודד עם אנשים שמבצעים פעולות לא צפויות על הכביש. מקורטיקה נמסר כי הם אינם יכולים להגיב האם קיימים מגעים עם חברת טסלה". 



חברת קורטיקה הוקמה בשנת 2007 על ידי קרינה אודינייב, יגאל רייחלגאוז ופרופ' יהושע זאבי. עד כה גייסה החברה יותר מ-69 מיליון דולר מעוזיה גליל, סמסונג, לי קה-שינג האיש העשיר באסיה, ענק החיפוש הסיני Qihoo, Mail.ru ומשקיעים נוספים. בחברה מועסקים 100 עובדים במשרדים בתל אביב, ביג'יינג, ניו יורק וחיפה.



מייסדי חברת קורטיקה קרינה אודינייבו יגאל רייחלגאוז, צילום: לירן שטרית
מייסדי חברת קורטיקה קרינה אודינייבו יגאל רייחלגאוז, צילום: לירן שטרית