סיפור של תושייה ופחד: התגברות הפשיעה, האלימות והאנטישמיות בפריז, הפכה לתופעה מוכרת, אך המקרה שאירע לרונן אדרי, מפיק אירועים ישראלי שהגיע לבקר את אחיו בבירת צרפת, וצולם על ידיו ממחיש את הסכנה שהעיר מהווה ליהודים וישראלים מבקרים. בראיון שהעניק אדרי הערב ל"חי בלילה" בקשת, הוא סיפר על הלילה הקשה, בו יכול היה אף לאבד את חייו.



"אני עולה על מונית הולך לבקר את אחי בפריז, מבקש מהנהג שיוריד אותי בכתובת, ושם וויז", סיפר אדרי, והמשיך: "רואה שהנהג נוסע לכיוון הנכון. הייתי אחרי טיסה של 8 שעות ממיאמי לישראל, וניהלתי כמה שיחות בעברית".  אך כאן ההתחלה השגרתית קיבלה תפנית מפחידה ומסוכנת. אדרי המשיך ותיאר את מה שהפך בשלב זה לערב המפחיד בחייו.



"ביקשתי להחליש את הרדיו, והנהג איים - 'אין לך זכויות פה"

"ביקשתי ממנו להחליש את הרדיו", סיפר אדרי, ואמר כי בשל בקשה תמימה זו נהג המונית החל לאיים עליו. "הוא אמר לי: 'מי אתה מה אתה חושב את עצמך, אתה לא חי פה, אין לך זכויות פה, אתה בכלל לא בעל הרכב הזה', והתחיל לדבר ולקלל בצרפתית", לאחר מכן הנהג אף אמר  "אני אראה לך מה עושים מוסלמים לאנשים כמוך".
בשלב זה דרש אדרי מנהג המונית לעצור, וזאת לאחר שחש מאויים, ואמר לנהג שאם לא יעשה זאת, הוא לא ישלם לו על הנסיעה. אך דבר זה לא שיכנע את נהג המונית, שבשלב זה הרים טלפון לאדם נוסף והחל לפרט את כוונותיו כלפי אדרי. "הוא הרים טלפון ואני שומע שיחת טלפון בצרפתית. אני מבין שהשיחה עליי החלטתי להקליט אותה בוואטסאפ. אני מקליט את השיחה ושולח לאח שלי". הוא סיפר וביקש מאחיו תרגום לשיחה, שם נשמעו האיומים של נהג המונית במלוא חומרתם.

בין השאר אמר הנהג: "אני עם הומו שאומר שהוא לא רוצה לשלם לי, המפגר שאיתי הוא חושב שאני אפרק לו את הצורה". בן שיחו ענה "איפה הוא ההומו הזה, אל תדאג אני מגיע לזה". נהג המונית חזר, איים ואמר כי "הבן זונה הזה, אני מוכן לחתוך לו את הגרון במכונית שלי", והוסיף כי הוא מקווה שאדרי שומע אותו.
"הנהג שלף סכין, ואני קפצתי מהאוטו"

בשלב זה הגיעה המונית אל היעד , והנהג הצביע על פינת רחוב ואמר "פה אתה צריך לרדת אבל אני לא מוריד אותך אני לוקח אותך איתי". אדרי הבין כי אם הוא לא יעשה פעולה מהירה, הוא ייפגע, וסיפר "אני מסתכל ימינה אני באמת מזהה את הפינה של הרחוב בו אחי גר, ואז הוא דופק רייס אני פותח את הדלת של המונית עם חצי גוף בפנים חצי גוף בחוץ ואני צועק לו תעצור את הרכב". 
"אני פותח דלת אני מחזיק ואתה אולי איזה 15 שניות פתוחה, כשחצי גוף שלי בפנים חצי בחוץ", סיפר אדרי והמשיך: "המונית דהרה על 60 קמ"ש ואז בשנייה הוא שלף סכין ואני קפצתי מהאוטו". אדרי סיפר שהוא נחבט בעוצמה באספלט, נחבל בכל גופו ופחד שנהג המונית ישוב לכיוונו, ולמרות מצבו הגיע בכוחות עצמו אל בית אחיו.

השניים מיהרו לתחנת המשטרה להגיש תלונה נגד הנהג, שם הם סיפרו לשוטרים על שאירע. אדרי סיפר שהשוטרים בתחנה נדהמו מהסיפור ואמרו לו ולאחיו: "תשמעו אנחנו מכירים סיפורים מאוד מזעזעים עם נהגי מוניות בפריז אבל כזה סיפור עוד לא חווינו". השוטרים ביקשו מאדרי להישאר בצרפת כדי להגיש תלונה ולטפל בה, אך הוא ענה להם כי הוא המום והלום. "רציתי הביתה לישראל", אמר אדרי, אך הוסיף כי מאז שחזר ארצה הוא "כל הזמן חושב על האם לחזור לשם לטפל בזה ולגרום לבנאדם הזה לשבת בכלא, כי זה מה שמגיע לו או להניח לזה כי החיים חזקים וצריך להמשיך קדימה".
לאחר שחזר ארצה, הלך אדרי לבית חולים ושם התגלה כי במהלך האירוע הוא שבר את הקרסול. "אנשים צריכים לדעת לפעול ממקום של תושייה, אני מרגיש שבמקום הזה הצלתי את עצמי", סיכם אדרי את החוויה הקשה.