ממשיכים להילחם: ארגון "המדינה האסלאמית" השתלט היום (שלישי) על פרבר של הבירה הסורית דמשק לאחר שהניסו ממנו יחידות של הצבא הסורי. צבאו של נשיא סוריה בשאר אל אסד נכנס לאל-קדאם לאחר שכוחות מורדים נסוגו ממנו בשבוע שעבר.

36 חיילים סורים נהרגו בלחימה עם ארגון הטרור במשך 24 שעות, כך דיווח ארגון "מוקד המעקב הסורי לזכויות אדם" שמושבו בבריטניה. אל-קדאם לא נפגע מהמתקפה הצבאית על מזרח ע'וטה, פרבר אחר של הבירה הסורית שהופצץ בכבדות בשבועות האחרונים. 
האזור ממוקם סמוך למחנה הפליטים הפלסטיני יארמוק, בו התנהלה לחימה קשה במהלך מלחמת האזרחים במדינה. בשבוע שעבר, כוחות מורדים ששלטו באל-קדאם במשך שנים נסוגו מהפרבר לאזורים שבשליטת האופוזיציה בצפון סוריה. הפינוי נעשה במסגרת הסכם עם המשטר שאיפשר לצבא הסורי להיכנס לאזור. עם זאת, לוחמי דאעש פתחו במתקפה על מנת לכבוש את השטח שפונה.
 
אסד עם לוחמיו במזרח ע'וטה. צילום מסך טוויטר
אסד עם לוחמיו במזרח ע'וטה. צילום מסך טוויטר
 

כזכור, הנשיא בשאר אל אסד ביקר לפני כיומיים עמדות של הצבא הסורי במזרח ע'וטה, כך דווח בחשבון הטלגרם שלו. "בקו האש במזרח ע'וטה, הנשיא אסד עם הגיבורים של הצבא הערבי הסורי", נכתב לצד התמונות של הנשיא הסורי בתוך קהל של גברים במדי צבא, חלקם עומדים על טנקים. אסד צולם על רקע רחובות הרוסים ומספר טנקים של כוחותיו.