היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד ד"ר אביחי מנדלבליט, התייחס היום (שלישי) לחקירותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעקבות עתירה שהגיעה לבג"ץ, שתבעה התייחסות לפרשה.



בתשובה לעתירה, שהוגשה על ידי עו"ד שחר בן מאיר והתנועה לטוהר המידות, הודיע מנדלבליט כי ראש הממשלה נחקר במסגרת פרשת בזק, ע"י הרשות לניירות ערך ומשטרת ישראל, בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות - זאת על רקע החקירה הגלויה המשותפת של הרשות לניירות ערך והמשטרה, שנפתחה לפני חודש ובמסגרתה נעצרו חשודים ונחתם הסכם עד מדינה עם ניר חפץ.



בתגובתו של היועמ"ש לבג"ץ נכתב כי "משום שמדובר בחקירה המצויה בעיצומה, לא ניתן להרחיב מעבר לכך, וכי לנוכח השינוי בתשתית העובדתית, העתירה ממילא התייתרה ודינה להימחק או להידחות על הסף".



מוקדם יותר היום פרסם בן כספית במעריב כי גורמים בצמרת מערכת אכיפת החוק אמרו השבוע בשיחות סגורות: "לחקירה הזו אין סוף, אפשר לקיים אותה לנצח, כל אבן שמרימים מגלה קצוות חדשים אבל אנחנו נצטרך להתכנס לסיום ולהכריז מתישהו – 'עד כאן'".



על פי גורמים בכירים המקורבים לחקירה, חצה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את הרוביקון בחודשים האחרונים. היועץ לא יאשר זאת, אך באופן בלתי רשמי מודים כעת בסביבתו שלא יהיה מנוס מהגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בגין שוחד, ולא רק בתיק אחד. "התיקים מחזקים זה את זה", אמר ל"מעריב־השבוע" גורם אכיפה בכיר, "הראיות והעדים משתלבים זה בזה, נחשפת בפנינו מסכת של התנהלות עבריינית שיטתית שהתרחשה לאורך זמן".



בנימין נתניהו ורעייתו ייחקרו לקראת סוף השבוע, לאחר שחקירת נתניהו שהייתה מיועדת לתחילת השבוע נדחתה לאור מחלתו של ראש הממשלה. גורמים המקורבים לנתניהו אמרו לאחרונה: "גם הוא מבין את מצבו וכנראה שגם היא מודעת הפעם לחומרת החקירות ולכובד הראיות". למרות כל האמור לעיל, ממשיך נתניהו בקו ההגנה הקבוע שלו ומכחיש כל כוונות אחרות. "כרגע הוא משחק על זמן", אמר ל"מעריב־השבוע" גורם המקורב לראש הממשלה, "הוא מקווה שהמפכ"ל יתחלף בקרוב, הוא מקווה שהחקירות יימשכו זמן רב שיאפשר לו לתמרן, ובאופן כללי הוא די מצפה לנס".