אלפי בני אדם, בהם בני משפחה, חברים ולוחמים הגיעו היום (רביעי) לחלקה הצבאית בקרית שאול בתל אביב על מנת ללוות בדרכו האחרונה את לוחם יחידת דובדבן, סמ"ר שחר סטרוג מגבעתיים, שנהרג אתמול מפליטת כדור לעברו בבסיס במרכז הארץ. לטקס הגיעו גם השר זאב אלקין, כנציג הממשלה, וראש עיריית גבעתיים רן קוניק.

במהלך הטקס קרא קובי סטרוג, אביו של חלל צה"ל, קדיש על בנו ומירר בבכי. האם מיכל הוסיפה: "חיים של אמא. גאוות עולם שלי, היית כל כך מאושר ולכן לא דאגתי. על הצג בטלפון כשהיית מתקשר היה כתוב שחר המלך. בלעדיך אין לנו חיים. חרב עלינו עולמנו".

"תמיד היה מאושר ושמח", המשיכה האם. "אני כל כך אוהבת אותך, פאר היצירה שלי. בחיים לא ניפרד. אני לא מעכלת שאתה לא כאן, אתה לא מת. היום היית אמור לחזור הביתה. התגעגעתי אליך".

החברה זוהר נפרדת. צילום: אבשלום ששוני
החברה זוהר נפרדת. צילום: אבשלום ששוני


האחות עדי אמרה: "מאז היותך ילד היה לנו ברור שתגיע רחוק. אהוב על כולם. פעיל בצופי גבעתיים עם נתינה ענקית. אף פעם לא קיטרת, היית ילד חם ואוהב. היית בן שהוא חלום לכל אמא ואבא. אין לנו נחמה. ניזכר בך כל יום, כל שעה, כל דקה".

החברה של שחר, זוהר, ספדה לו: "אתמול בערב התחיל סיוט. בחודשים האחרונים לא היינו הרבה יחד וציפיתי שעוד נהיה יחד. לימדת אותי מה זה להיות מאוהבת. היית בא פעם בשלושה שבועות והקדשת לי 90 אחוז מזמנך. איך אפשר יהיה ליהנות מהחיים בלעדיך? כתבתי לך לשמור על עצמך ואמרת שלא אדאג. הענקת לי אהבת חינם ללא תנאים. היית הכל בשבילי".

אלפים בהלוויה. צילום: אבשלום ששוני
אלפים בהלוויה. צילום: אבשלום ששוני


חברו טל נפרד ממנו אף הוא: "חבר הכי טוב שלי, אני עומד כאן ומסרב להאמין. קיבלתי טלפון מאבא שלך. שאלתי מה קרה והוא אמר - שחר מת. לא נפגשנו חודש וחיכינו לסוף השבוע. אני מתגעגע אליך אחי. היית דוגמה לכולם. מנהיג אמיתי. בן אדם כל כך טוב, חברותי שתמיד יעשה הכל למען כולם. אוהב אותך אחי. היית הגאווה שלנו. בכל מקום אמרנו יש לנו חבר בדובדבן. כולם אוהבים אותך, אתה אח שלנו תמיד".

לאחר מכן נשא דברים מפקד דובדבן, סא"ל ע', שאמר: "כדור בודד שפילח את חלל האוויר קטע ברגע את חייו של שחר". "שחר - אתה מהמיוחד שבמיוחדים", הוסיף מפקד היחידה. "נבחרת לתפקיד משמעותי בצוות, היית מסור בכל תפקידך. היית לוחם אמיתי בכל רמ"ח איבריך, ושותף ללכידה של מחבלים רבים. היית בחוד החנית. בחצי השנה האחרונה לחמת נגד הטרור. שחר, אני מצדיע לך".

לאחר התקרית, פונה סטרוג לבית החולים כשהוא במצב קשה, אך שם נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו. המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע. מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, הנחה על הקמת ועדת חקירה להפקת לקחים מהאירוע בראשות מפקד "עוצבת השרון", אלוף-משנה בצלאל שנייד.

חבריו של שחר סטרוג בהלווייתו. צילום: אבשלום ששוני
חבריו של שחר סטרוג בהלווייתו. צילום: אבשלום ששוני


סטרוג הוא החלל הרביעי מגבעתיים שנהרג בארבע השנים האחרונות: לוחם גולני יפתח גריידי שנהרג בדקירה בקטטה במועדון ברעננה, באפריל 2014, יעל יקותיאל שנהרגה ב-2016 בפיגוע בטיילת ארמון הנציב, יובל מנע שנהרג ב-2017 בהתהפכות נגמ"ש בגבול רצועת עזה וכעת שחר סטרוג.
מוקדם יותר היום, הגיעו הקרובים והחברים לבית משפחת סטרוג. רבים מהבאים עמדו סמוך לבניין בו התגורר והתקשו להאמין לטרגדיה הנוראית שקטפה את שחר. רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים אמר כי "זהו יום עצוב למשפחת גבעתיים. איבדנו את אחד מטובי בנינו, ילד מקסים שהיה פעיל גם בשבט צופי גבעתיים. גבעתיים כולה עם משפחת סטרוג. אין אף מילה שיכולה לנחם משפחה שקרה לה הנורא מכל".
 
זר לזכרו של סטרוג. צילום: אבשלום ששוני
זר לזכרו של סטרוג. צילום: אבשלום ששוני


ראש שבט צופי גבעתיים, ורד חכים, סיפרה בבכי: "אני מכירה את שחר מגן הילדים. הוא היה עם הבנים שלי בצופים. הוא היה ילד מקסים, תמיד עם חיוך, מאוד ערכי, היהלום שבכתר של כולנו ומלא קסם. הוא היה אוהד שרוף של מכבי תל אביב ותמיד דיבר על שירות משמעותי בצה"ל".
חכים סיפרה עוד כי "סטרוג היה הראשון מהשכבה שהתגייס לצבא וכאשר התקבל לדובדבן הוא היה הגאווה של כולנו. המשפחה שלו מאוד שורשית ומוערכת בגבעתיים". לדבריה, הוא היה רשג"ד בצופים ומאוד אהב את הפעילות בתנועה. "הבן הקטן שלי היה חניך שלו. הילדים העריצו אותו, ראו בו מודל לחיקוי".