משהו טוב עובר על חיפה בשנים האחרונות. נדמה שהישראלים גילו מחדש את העיר הצפונית ובוחרים בה כיעד לטיול יומי וכמקום רומנטי לבריחה לילית, באמצע השגרה הלוחצת. עדות לכך אפשר למצוא במלונות בוטיק חדשים ובמלונות ותיקים שמשדרגים את חזותם. אחד המוקדים האהובים על מטיילים בחיפה הוא המושבה הגרמנית, שם אפשר להבחין לאחרונה בפריחה הולכת וגוברת של מלונות בוטיק מודרניים הממוקמים במבנים היסטוריים.



אחד המלונות המוכרים במושבה הוא ה"טמפלרס", שנמצא בתוך מבנה לשימור שנבנה בשנות ה־70 של המאה ה־19. המלון מושך אליו זוגות רבים שמחפשים רומנטיקה, ולאחרונה אף התחדש באגף חדש. האזור שופץ ושוחזר תוך הקפדה על שימוש באבנים המקוריות שפורקו מתוך המבנה הוותיק. בחדרים החדשים נשמרה האותנטיות, אך בה בעת שולבו אלמנטים מודרניים במבנה בעל ההיסטוריה העשירה. כל חדר במלון שונה בעיצובו מחדר אחר. כך למשל אפשר למצוא סגנון ארט דקו, פרובנס או רטרו.



מכיוון שהמלון קטן ואינטימי, הוא מספק תחושת חמימות. הצוות נעים ואדיב, והמיקום אטרקטיבי. אין במלון מסעדה או ארוחות בוקר, אך לאורחים מוצעים שוברים לאחת המסעדות הנמצאות בסמוך למלון, אשר רובן מציגות תצפית אל הגנים הבהאיים. בכל מקרה, גם אם לא מגיעים לאזור במיוחד בשביל הגנים, סיבוב קצר - אפילו רק בחלק התחתון שלהם - עושה טוב לנשמה וללב. כמו כן, יש מגוון אטרקציות ומקומות בילוי נוספים במרחק קצר: שופינג, מוזיאונים, גלריות, שווקים וכמובן חוף הים.



מלון "טמפלרס", שדרות בן־גוריון 36. טלפון: 04-6297777



מלון "טמפלרס". צילום: יח"צ



לילה צפוני



אחרי טיול קצר לאורך המושבה הגרמנית, החלטנו לקחת את הרכב ולהתרחק מעט מהאזור כדי לבדוק את חיי הלילה של חיפה. לאחר בירור עם חברים ומכרים, הזמנו שולחן ב""Duke השוכן בכיכר ספר. המקום נמצא במתחם הבילויים התוסס בשדרות מוריה. בשעות היום (החל מ־12:00 בצהריים) הוא מתפקד כמסעדה עם מגוון רחב של מנות וארוחות עסקיות, אבל עיקר הפעילות בשעות הלילה. המקום לובש אז צורה של פאב שמח המשלב אוכל מעולה וחוויית בילוי חברתית ונעימה.



המקום נבנה תחילה בסגנון פאב אירי על שלל המוטיבים שמאפיינים אותו: ריהוט מעץ כבד, צבעים כהים השולטים בחלל, ויטראז'ים צבעוניים וכמובן שפע אלכוהולי מעורר השתאות. 13 ברזי בירה, קוקטיילים מיוחדים, יינות ועוד. עם השנים קיבל המקום צבעים נוספים, וכעת כל אחד ואחת ימצא בו את מבוקשו. לאחרונה הוא אף שופץ וזכה בתאורה חדשה, פינות ישיבה וכיסאות עור מפנקים.



בילינו ב"Duke" מספר שעות. המנות היו טעימות ומדויקות וכמובן לא ויתרנו על מספר קוקטיילים. אהבנו גם את המוזיקה, שככל שהערב התקדם הפכה לקצבית יותר. כיף היה לראות את המקום עמוס במבלים, בכל הגילים.



"Duke", שדרות מוריה 107. טלפון: 04־8347282



מעגן הדיג. צילום: מיטל שרעבי



הקישון הירוק



כשאנחנו טיילנו בחיפה מזג האוויר היה נפלא. החלטנו לנצל את פסק הזמן שלקחנו מהשגרה וקפצנו לפארק הקישון. הנחל עצמו הוזכר בעבר בעיקר בהיבטים קשים ועצובים, אבל הפארק נפלא לטיול רגוע עבור זוגות ומשפחות ובעיקר למי שחובב פיקניקים. הפארק הוא תוצאה של מאמצים שנעשו בשנים האחרונות לשקם את הקישון. בשטחו יש מדשאות רחבות, מסלולי הליכה ופינות ישיבה. ממש כיף לפתוח פה את הבוקר, לראות ולשמוע את הציפורים. הפארק נמצא ליד מעגן הדיג, כך שעל הדרך אפשר לראות את הדייגים הוותיקים בזמן עבודתם.



לפארק מגיעים בנסיעה בכביש 22 לכיוון הקריות. פונים במחלף מבוא כרמל לכיוון דרך יגאל ידין. פונים שמאלה ברמזור הראשון, ושוב שמאלה ברמזור השני לכיוון המעגן. בשער המקום פונים שמאלה - עד לרחבת החניה.



אם אתם מטיילים עם ילדים מעל גיל 3, פארק הטרמפולינות "Ijump" יכול להיות האופציה המושלמת עבורכם. הפארק הוא למעשה מתחם שבו פרושים משטחי טרמפולינות לפעילויות אתגריות. בין המשטחים ניתן למצוא אזורי קפיצה חופשית, קפיצה למרחק, קיר טיפוס, הליכה על חבל לחיזוק חגורת הכתפיים, כדורסל ועוד.



"Ijump". צילום: יח"צ



הסניף החיפאי של רשת "Ijump" נמצא במרכז ביג קריות. בזמן שהילדים קופצים להנאתם ומוציאים מרץ, אתם תוכלו ליהנות מסיבוב שופינג. אם אתם מרגישים עדיין ילדים, תוכלו להצטרף לפעילות הקפיצה. רק הביאו בחשבון שאף שהקפיצות נראות תמימות למדי, אחרי גיל הילדות מתברר שהן ממש מעייפות. ייתכן שאחרי כמה דקות לא תחזיקו מעמד בפעילות הזו. אנחנו ניסינו קפיצה לבריכת הספוגים, ואני חייבת להודות שהיה די קשה לצאת ממנה. כנראה שבכל זאת עברנו את גיל הילדות.



הסולל 8, מרכז ביג קריות. טלפון: 03־5522022



מה אוכלים



לאחר שסיימתם לקפץ, הבטן בוודאי כבר התחילה לקרקר. במרחק של פחות ממאה מטרים נמצאת מסעדת "בורגר סאלון". כבר בכניסה תבחינו שעברתם לעולם אחר - עולמם של הבוקרים. המקום מעוצב כדיינר אמריקאי, ומנוהל על ידי רועי ואמיר פוסטלניק, אב ובן שהתאהבו ב"בורגר סאלון" והחליטו לפני כשנתיים לפתוח סניף של הרשת בקריית אתא.



"בורגר סאלון". צילום: מיטל שרעבי



הערך המרכזי של המסעדה הוא לתת כבוד לקציצה ולמקור האמיתי שלה. במקום מספקים לסועדים חוויית בילוי אותנטית ומיוחדת. מומלץ לטעום את המבורגר הדגל של הרשת, וויילד־בורגר, שמגיע עם תוספת אסאדו. ההמבורגר עשוי כולו מבשר בקר טרי שמקורו בחוות לימוזין בעמק יזרעאל.


לצד ההמבורגרים יש כמובן מגוון תוספות. הפופולריות הן צ'יפס רגיל וצ'יפס בטטה. לסיכום, מקום מומלץ למשפחות כעצירה בדרך או בחזרה מהצפון.



"בורגר סאלון", ביג קריות. טלפון: 1700־705־715