הנשיא המודח של חבל קטלוניה שבספרד, קרלס פוג'דמון, נעצר היום (ראשון) בגרמניה בעקבות צו המעצר האירופאי שהוצא נגדו. משטרת גרמניה לכדה את פוג'דמון כאשר עבר במדינה בדרכו לשוב לבלגיה מפינלנד, שם קיים שיחות עם חברי פרלמנט, כך מסר עורך דינו.

"פוג'דמון נעצר היום בבוקר על ידי כוח סיור. הוא נמצא עכשיו תחת מעצר משטרתי", אמר דובר המשטרה הגרמנית. בית המשפט העליון הספרדי הפעיל מחדש צו מעצר בינלאומי נגד פוג'דמון ביום שישי, בגין אישומים על "מרד" ו"המרדה" בעקבות מעורבותו במשאל העם של קטלוניה באוקטובר 2017.
כזכור, בעקבות ההצבעה, החבל הכריז על עצמאות מספרד באופן חד צדדי. הממשלה במדריד פיטרה את פוג'דמון ואת כל הממשל שלו וכן את הפרלמנט הקטלוני. קטלוניה נמצאת מאז תחת שלטון ישיר של מדריד מאז סוף אוקטובר. פוג'דמון נמלט לבלגיה שעות ספורות לפני שהתובע הכללי של ספרד קרא להגיש כתבי אישום נגד פוג'דמון ושרי ממשלתו. 

תושבי קטלוניה חוגגים לאחר הכרזת העצמאות. צילום: רויטרס
תושבי קטלוניה חוגגים לאחר הכרזת העצמאות. צילום: רויטרס

 
בדצמבר, מפלגות התומכות בעצמאות קטלוניה זכו בלפחות 67 מושבים מתוך 135 בפרלמנט של החבל. למרות שממשלת ספרד קיוותה כי הבחירות יחדשו את תחושת הנורמליות בחבל, קטלונים רבים ראו זאת כמשאל עם נוסף על עצמאות. פוג'דמון רץ אז לכהונה נוספת מגלותו בבלגיה, והצביע בבחירות באמצעות שליחה, נערה בת 18 בשם לורה סנצ'ו.