הפתעה. המוזיקאי דניאל סלומון עונה לטלפון מוקדם בבוקר. "אני בן אדם של בוקר", הוא כמעט מתנצל ומוסיף: "העניין הוא שמרבית ההופעות מתחילות מאוחר בערב, אבל מתרגלים". בהזדמנות זו, כשמדברים עם סלומון על הופעות, ראוי להזכיר את "דואטים", המופע החדש שלו ושל דנה עדיני. השניים מבצעים קאברים לקלאסיקות ישראליות ולועזיות, ובהן: "הימים הארוכים העצובים", "שיר אהבה סטנדרטי", "צער לי וצער לך", "עדיף", "קרן שמש מאוחרת", "הכל בגלל האהבה", "אהבה בת 20", "אהבה", "לשיר איתך", "מישהו לרוץ איתו", "אהובי"; וגם I Got You Babe, Something Stupid ועוד.



בחול המועד פסח, סלומון ועדיני יעלו את המופע בפסטיבל ימי זמר בחולון, המתמקד השנה, לכבוד חגיגות ה־70 למדינת ישראל, במחווה למיטב המבצעים והכותבים של המוזיקה הישראלית.



"לראשונה מאז שהתחלנו להריץ את המופע, נגיע ללא הרכב מוזיקלי - רק דנה, אני והפסנתר. אני אוהב את הגרסה האקוסטית, האינטימית. ככה התחלתי. יש לנו יכולת אלתור רבה במופע, שהוא יותר חופשי ופחות מקבע, ולקהל ניתנת אפשרות לפגוש את האמן מהמקום שבו נכתבו השירים", אומר סלומון.





באמצע החיים, סלומון (44) לא רק מתעורר מוקדם בבוקר, הוא שם לעצמו צלצול השכמה לחשבון נפש. לפחות כך זה נשמע בשירו היפהפה "להתעורר" מתוך אלבומו האחרון: "כל השנים עוברות עלי מהר / ורק אני עוצר / עכשיו הגיע זמן להתעורר / ולנער את ענני אבק הזמן מהמסע / חיפשתי את עצמי ולא מצאתי אלא בעיות/ נע בין אהבה לשיגעון / כי כנראה מה שמגדיר אותי הוא לא רק הדמיון/ שאלוהים לא יעזוב פתאום".



"אני עסוק בחיפוש פנימי. עולם המוזיקה מעמיד אותך בפני קבלת החלטות. הבחירה חשובה, אחרת הזמן עובר ואתה עלול לגלות שאתה לא במשחק", הוא מסביר.



כבר עשר שנים שהוא בדרכים הרבות והפתלתלות עם דנה עדיני - פעם בת זוג ואהבה גדולה, והיום פרטנרית מוזיקלית. הדואט הידוע שלהם, "רבות הדרכים", הפך זה מכבר לקלאסיקה ישראלית אלמותית. "עם דנה זו חברות משפחתית עמוקה. יש לי מזל שפגשתי אותה. הבנו שלהיות בני זוג זו לא הדרך שלנו. אנחנו שני אנשים עם חיבור מוזיקלי עמוק. זה הרומן האמיתי בינינו", הוא אומר. עוד מעיד על עצמו סלומון שהוא אוהב שיתופי פעולה עם אמנים ויוצרים.



"אני לא נרקיסיסט. נולדתי בלי הגן הזה. אני חושב שיש משהו מפרה ומעורר השראה כשיוצרים אחרים מביאים ליצירה גם מהעולם המוזיקלי שלהם. למשל, בזכות היכרותי עם דנה, ששירתה מרגשת אותי מאוד, התעוררה בי ההשראה לכתוב את השיר לסרט 'הסודות' של אבי נשר כפי שיצא", הוא משתף.



הוא נולד בנווה שאנן בחיפה, בוגר האקדמיה למוזיקה בתל אביב ובית הספר רימון. החל ללמוד מוזיקה קלאסית ופסנתר מגיל 5. "הייתי הילד שניגן על פסנתר, כשכל הילדים שיחקו למטה בכדורגל. מעולם לא הייתי חלק מקבוצה. הרגשתי טוב יותר עם עצמי ועם הפסנתר. מגיל 11־12 התחלתי לכתוב ולהלחין, והבנתי שאני רוצה ליצור יש מאין במוזיקה. העובדה שאני מוזיקאי מלומד מאפשרת לי לעשות הכל, ולא למצוא את עצמי תקוע", הוא אומר.




לשואו ביזנס הגיע בסוף שנות ה־90, כשחבר לאביב גפן, בתחילה כקלידן בלהקת הליווי שלו, "התעויוט", ובהמשך השתתף בכמה מאלבומיו. הוא עבד, בין היתר, עם להקת רוקפור, כתב לריקי גל, הוציא חמישה אלבומים, מופיע ברחבי הארץ, מעבד ומפיק מוזיקלית לאמנים שונים, וכותב מוזיקה להצגות, לסרטים ("הסודות", "מישהו לרוץ איתו") ולסדרות טלוויזיה ("חברות", "רביעיית רן" ועוד).

לפני כשנתיים יצא סלומון בקמפיין לגיוס המונים בהדסטארט, כדי להוציא את "מיטב לייב": אלבום ההופעה שלו ושל עדיני. בימים אלה הוא עובד על חציו השני של האי־פי (מיני־אלבום),

וכתב את המוזיקה להצגת הילדים "שבעת העורבים והילדה" מאת צרויה להב, שתעלה בחול המועד פסח בפסטיבל הצגות ילדים בחיפה; וממש עכשיו סיים לכתוב מוזיקה לעונה השנייה של "הכפולה", סדרת הטלוויזיה של כוכבת הנוער והילדים נועה קירל.

אם לוחצים עליו קצת, סלומון מודה שלא היה שולל על הסף הצעה לשמש כשופט בתוכנית ריאליטי למוזיקה. "תלוי איפה זה היה תופס אותי בחיים", הוא מבהיר.

אבל לא רק המוזיקה והיצירה ממלאים ומתדלקים אותו; יש גם אהבה חדשה בחייו. אחרי שני סיפורי אהבה מתוקשרים שהיו לו בעבר - עם עדיני ועם דינה סנדרסון - בשנתיים האחרונות בת זוגו היא העיתונאית שקד אורבך (ערוץ 10). "סיימתי את פרק הרווקות בחיי", הוא אומר ומוסיף: "אני רוצה להאמין ששקד ואני נמשיך להיות ביחד עד קץ הימים".

"דואטים", דניאל סלומון ודנה עדיני, פסטיבל "ימי זמר", חולון, 2 באפריל, שני, 22:30, תיאטרון חולון