בחודשים האחרונים יצא המשורר, המחזאי והסופר יהונתן גפן בכמה אמירות קיצוניות אשר עוררו ביקורת נוקבת, כשהשווה את עהד תמימי לאנה פרנק וחנה סנש, אמירה עליה התנצל מאוחר יותר, וכאשר לפני מספר ימים אמר כי הוא יכול להבין "שבנאדם שנרמס 50 שנה בוחר להיות שהיד". בתגובה, 75 בני משפחות שכולות פנו היום (שני) לעיריית חולון בבקשה לבטל מופע מתוכנן של גפן ב'בבית יד לבנים חולון'. 



"במופע יהונתן גפן ידבר על נושאים פוליטיים כפי שהוא בעצמו מצהיר בריש גלי. אין ספק שדבריו הפוליטיים יהיו כמו דבריו האחרונים בראיונות בתקשורת, הבעת תמיכה בין היתר במחבלים שהורשעו", נכתב במכתב ששוגר למוטי ששון, ראש עיריית חולון. "הבעת תמיכה במחבלת עהד תמימי שסטרה והסיתה וקראה לרצח יהודים ולביצוע פיגועי התאבדות באוטובוסים".



עהד תמימי. פלאש 90
עהד תמימי. פלאש 90



"גפן הגדיל לעשות וקרא לחיילי צה"ל רוצחי ילדים, לא הגיוני שהוא יקבל במה בבית יד לבנים. להזכירך בית יד לבנים זה אתר הנצחה לחללי צה"ל שנפלו בעודם מגנים עלינו. כולנו מממנים את בתי יד לבנים ברחבי הארץ איננו מעוניינים לממן מופע ואדם פוגעני זה", הוסיפו המשפחות במכתב. "חוק הנכבה קובע מפורשות שאסור לממן מופע או קריאה לפגיעה בביטחון המדינה או הזדהות עם טרור. ולכן נודה לביטול המופע ולכל הפחות ביטולו בבית יד לבנים, שמהווה אצבע בעין של המשפחות השכולות".



"כולנו משפחות שכולות, שילמנו את במחיר היקר והכבד במטרה להגן על המדינה אזרחיה ותושביה. יקירינו כבר לא יחזרו. אנחנו דורשים ממך הגן על כבודם. אל תתמוך במי שפוגע בהם", נחתם המכתב. "ככל שהאירוע לא יבוטל נתכנן הפגנה גדולה ברישיון כמובן מול המופע".



יהונתן גפן סירב להגיב לכתבה.