אתנחתא קומית בתוך ים החדשות, הגיעה הבוקר (שלישי) בזכות המשוררת שמרית אור, מחברת השיר "הללויה". ביממה האחרונה פורסם כי בביצוע החדש שהקליטו לשיר גלי עטרי ועדן בן זקן נפלה טעות לשונית, וכי הוא יוקלט מחדש. אור אמרה לספי עובדיה ולדרור רפאל כי הסיפור נופח לממדי ענק שלא לצורך.



גלי עטרי ועדן בן זקן "הללויה"


"זה עיסוק מיותר בשגיאת ניקוד קלה", אמרה בפתח השיחה, והדגישה: "אני לא מחפשת אצבע מאשימה, אבל אומרת - חבל. הנה מה שקורה כשבנאדם שאחראי על טקסט לא נמצא בשטח".



השינוי בניקוד באמת משנה את המשמעות?


"תראה, ל'בְהמון' ול'בֲהמון' יש שתי משמעויות שונות. כיוון שהיא לא יודעת את ההבדל בין שתיהן, אז בתוך כל הבלאגן הגדול הזה שאליו נקלע השיר היקר לי, זה פשוט איבד משמעות, באמת.זו טעות שלא הייתה צריכה לקרות, אבל לא הייתי עושה מזה את העניין שעושים מזה. השיר מוקלט ומושר מפי גרונותיהם של אלפי ילדים בני נוער ומבוגרים - יאללה, אני מוותרת".



בשיחה, שמרית אור ניסתה לשמור על ארשת פנים מחויכת ולהימנע מביקורת כלפי הזמרת הצעירה שמבצעת את השיר וכלפי מי שמנצחת על החגיגות, שרת התרבות מירי רגב.



מה דעתך על התוצאה?


"זה עניין של טעם".



נשמע שלא כך כך אהבת.


"השיר באיזהשהו מקום יותר חזק מכל עיבוד שיעשו לו".



זה קשור לעדן בן זקן?


"באה בחורה צעירה ולא יודעת מה ההבדל בין פתח לשווא. עדן בן זקן לא אשמה בדבר, בואו נרד ממנה. אני לא חושבת שיש אשם באמת, אני חושבת שלא עברו מספיק על השיר. אם הייתי שם אולי זה היה נמנע".



אז זאת הבעיה, זה שלא הזמינו אותך.


"אז אני אשמה".



לא! זה בטח מעליב באיזהשהו מקום.


"שום דבר כבר לא מעליב פה".



למה בעצם לא הוזמנת לשם?


"זאת שאלה אחרת, אני לא זו שנותנת את התשובות".



מי זו שנותנת את התשובות? היא מופיעה בקליפ במקרה? פעמיים?


"לא תמשוך אותי בלשוני".



יש מה למשוך? זה לגמרי טבעי וטריוויאלי שהשרה תרקוד שם.


"טריוויאלי לגמרי, בכל מקום, בכל שיר שרה איזושהי שרה". 



עריכה: יניב מורוזובסקי