חברות התעופה ישראייר ואל־על מתכוונות לערער היום או מחר לבית הדין להגבלים עסקיים על ההחלטה שלא לאפשר את מיזוגה של ישראייר עם חברת הבת של אל־על, סאן דור. הממונה על ההגבלים מיכל הלפרין החליטה לפני חודשיים וחצי שלא לאשר את המיזוג. הלפרין חששה שהמיזוג יביא לגידול בריכוזיות של שוק התיירות לאילת וימנע בעתיד את האפשרות ולו גם התיאורטית שאל־על תטוס ליעד זה. חשש נוסף היה פגיעה בשירות האבטחה של ארקיע בטיסותיה הבינלאומיות, שם היא נדרשת לסיועה של אל־על.



על רקע זה, התנגדו למיזוג, בין השאר, חברת ארקיע, המחזיקה בנתח של 70% מהטיסות לאילת וכן התאחדות המלונות שחששה מייקור כרטיסי הטיסה לנופשים ומפגיעה בתיירות.



אל־על וישראייר דחו את חששות הממונה וטענו כי ההחלטה התקבלה על רקע לחצים אינטרסנטיים של בעלי ענין. ישראייר אף הודיעה על נכונותה להכפיל את תדירות הטיסות לאילת אם וכאשר יאושר המיזוג.



על פי תוכנית המיזוג, אמורה קבוצת אי.די.בי לקבל 42־45 מיליון דולר במזומן ועוד 25% ממניות סאן דור, לאחר שתמוזג עם ישראייר. ישראייר חשפה אתמול את תוצאותיה העסקיות לשנת 2017 שפורסמו במסגרת דוחות חברת האם כלל תיירות (שהרוויחה 28 מיליון שקל). החברה סיימה את 2017 ברווח של 11.1 מיליון דולר בהשוואה ל־11.7 מיליון דולר בשנת 2016.



החברה המנוהלת על ידי יורם סירקיס הציגה את הדוחות המשופרים, בין השאר, בזכות הגידול בתנועת הנוסעים וירידה בהוצאות המימון. יש לציין כי בעקבות המיזוג הצפוי בוצעו בדוחות כלל תיירות הפרשות חד־פעמיות.