אני לא אשקר: לקראת החג הקרוב לא רק שלא פצחתי בסדרת ניקיונות סלאש פינוי דברים ישנים מביתי הלא קט בכלל, אלא שאני מאמינה שבימים אלו, שבהם אני מוצפת במיוחד בעבודה, מצב הבית שלי מטונף מהרגיל. וזה כולל אבקת קקאו שמפוזרת במקומות אקראיים; זיכרון מהרגע הנורא ההוא בשבוע שעבר שבו אפיתי עוגת שוקולד וערימת קקאו התפוצצה לי בפרצוף. למי שלא בקיא ברזי האפייה, אספר שקקאו הוא הנצנצים של האפייה. ברגע שנשפך קקאו בבית - הוא יהיה שם לנצח.



בכל אופן, למרות שאני עצמי לא אוהבת את הקונספט של ניקיון ברוב חלקי הבית ומעדיפה לחיות במוזוֹליאום חינני של שלל דברים מיותרים שאספתי במהלך השנים, דווקא הארון שלי הוא מופת למינימליזם. וזה מפתיע, כי נדמה היה שאדם שהמידות שלו משתנות באופן כל כך תדיר יחזיק כמות מרשימה של פריטים במידות ובצורות שונות. אך לא אני. כמה שאני לא שופעת במטבח, ככה אני סטואית בארון.



לכן החלטתי להעניק לכם כמה מהטיפים, או יותר נכון העקרונות, שעליהם מתבסס הארון הכה מצומצם ומדויק שלי. יש שיאמרו צרפתי, אם מידות הפריטים לא היו רחוקות כל כך מהמודל הקוקטי הארור. בכל אופן, להלן כמה עקרונות ביעור חמץ - מהארון שלכם ובעיקר מהתפיסות השגויות של כולנו לגבי עצמנו, הגוף שלנו, הנראות שלנו והדימוי העצמי שלנו.


 


***


1. להיפטר מבגדים שאנחנו שומרים למקרה שנשמין וכאלו שאנחנו שומרים למקרה שנרזה. אני מאמינה שאין מלתחה של אדם, נורמטיבי ככל שיהיה, שאינה כוללת, לצד כמה פריטים שהוא באמת לובש ביומיום, גם שלל פריטים שמאוחסנים במקום קרוב מדי לעין הדואבת. המטרה שלהם היא לשמש תזכורת לכך שפעם היינו רזים יותר או לכך שמתישהו נשמין שוב. הנטייה לשמור בארון שלנו שלל פריטים שהמטרה היחידה שלהם היא לגרום לנו לחיות באשליות לגבי העבר או בחרדות לגבי העתיד, היא משהו שבפסח הזה אני לחלוטין רוצה לגרום לכם למגר.



היו לי במשך שנים בארון מכנסי ג'ינס שנורא אהבתי ולבשתי בתקופה הרזה ביותר שלי, אי שם בימי האוניברסיטה. למה הם עדיין ישבו בארון? כי אני אדם מזוכיסטי, זה למה. ולא רק שהם לא עלו עלי כבר וכנראה לא יעלו, אלא אם כן אני אלקה בחתיכת הרעלת קיבה מרשימה, אלא שהם גם כבר מזמן לא היו מגניבים. אלוהים, אפליקציית רקמה עצומה בגוני בז', כתום וירוק של ציפור משונה. מה לעזאזל חשבתי לעצמי?



2. למחוק אנשים ברשתות החברתיות שגורמים לנו לקנא. כולם יודעים שיש אנשים שאנחנו עוקבים אחריהם ברשתות החברתיות רק כדי להכאיב לעצמנו. יש להם את השיער המושלם על הבוקר, את הבית המדוגם ביותר, את הילדים החמודים והמנומסים ביותר ואת הגזרה מעוררת הקנאה ביותר שראינו. אנחנו יכולים להגיד לעצמנו שהם שם ואנחנו עוקבים אחריהם כדי לקבל "השראה" או לצורכי "מוטיבציה", אבל כולנו יודעים את האמת: הם לא מעוררים בנו שום מוטיבציה, אלא אם כן אנחנו מדברים על מוטיבציה לשנוא את עצמנו אפילו יותר. את החשבונות של האנשים שגורמים לנו להרגיש יותר טוב עם עצמנו, אני כמובן בעד להשאיר.



3. להתעלם מדיאטות שהן כביכול לא דיאטות. עברו הימים שבהם דיאטות היו אומרות לנו ישר בפרצוף שהן דיאטות. הדור החדש של הדיאטות הוא מחוכם ואנין, גם אם לא פחות מזיק. לאכול "בריא", לאכול "נקי", להימנע ממזונות מסוימים, לצום, לשתות רק מיצים - כל האקטים האלו שאתם משכנעים את עצמכם שאתם עושים כדי להיות בריאים יותר, אבל האמת היא שאתם מקווים שהם יגרמו לכם לרדת במשקל - הם כולם דיאטות.



4. לחגוג את כל הפריטים שיש לכם בארון שכוללים גומי אלסטי ולייקרה נמתחת. ואני אומרת: אם אפשר להתרווח עם הפריט הזה על הספה ולראות נטפליקס בכיף, מדובר בפריט הלבוש השיקי, האופנתי והראוי ביותר לארון שלכם האביב.