חג פסח יחול בסופהשבוע אך בניגוד לרגיל בדרך כלל לתקופה זאת של השנה מזג האוויר אינו אביבי כלל. גשם ירד במקומות שונים בארץ והמשכימים לעבודה נאלצו להוציא את המטריות שכבר אופסנו. למרות הגשם מזג האוויר צפוי להמשיך להיות חם מהרגיל, כאשר בדרום אף יתכן אובך. בלילה צפויות הרוחות להתחזק באופן משמעותי ולשרור אובך כבד. עדיין ייתכנו ממטרים מקומיים.

במקביל מדווח בגל"צ כי המדינה צפויה להכריז על שנה חמישית רצופה של בצורת, זאת לאחר שירדו רק 75% מכמויות המים הרצויות וייתכן אף שתיפגע אספקת המים לבתים באזור הגליל. מעיינות הצפון על סף התביישות והנפגעים העיקרים יהיו החקלאים, שגם השנה צפויים לקצוץ במכסות המים שירדו לפחות בעשרה אחוזים.
 
בראיון לגל"צ אמר שר החקלאות, אורי אריאל כי "הולך להיות 30 מיליון קוב קיצוץ במים לחקלאים שזאת מכה קשה. הוחלט להקים מתקן התפלה נוסף של מאה מיליון קוב בעכו, רק שזה ייקח שנים וצריך לראות מה עושים בטווח ביניים הזה. רשות המים תעשה הסברה גדולה בקרב אזרחי ישראל כדי לחסוך במיליוני קוב. אנחנו נמצאים בימים לא פשוטים. במקביל נגביר גם את ההתפלה בדרום בתקווה להגיע למציאות של חקלאות סבירה. למיטב ידיעתי לא תהיה בעיה של מים לשתייה. אנחנו לא נמצאים במציאות שאין מים בברזים".