חקירה מורכבת של חוקרי ימ"ר לכיש של משטרת ישראל הביאה למעצרם של שני חשודים ברצח אדבנט שומנוב ז"ל שארע במהלך חודש פברואר ביער איבים. עדויות רבות, ממצאים וראיות שנאספו על ידי חוקרי הזיהוי הפלילי בזירת הרצח ואצל החשודים וגרסת החשודים במעשה, התגבשו לכדי כתב אישום שיוגש היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.
 לפני כחודש נמצאה גופה בתוך רכב שרוף ביער איבים. מהחקירה עולה כי המנוח, צעיר בן 26, יצא מביתו בשדרות למשמרת כמאבטח חמוש, אשר בסיומה היה אמור להגיע לבית חברתו. משלא הגיע, הגישה החברה הודעה בתחנת המשטרה בשדרות אודות העדרותו. בהמשך להגשת ההודעה, ניסתה חברתו להתקשר שוב לטלפון שלו, ומהעבר השני ענה לה נער אשר טען כי מצא את הטלפון. כאשר נפגשה עם הנער על מנת שיחזיר לה את מכשיר הטלפון, סיפר לה כי ליד המקום שבו מצא את המכשיר היה רכב שרוף.

זירת הרצח ביער איבים. צילום: דוברות המשטרה
חברתו של המנוח עדכנה את המשטרה ומייד יצאו שוטרים למקום המתואר ביער איבים. במהלך הסריקות ביער איתרו השוטרים רכב שרוף ובתוכו גופה חרוכה. החקירה הועברה לחוקרי היחידה המרכזית של משטרת ישראל ובתחילת החקירה גילו החוקרים כי למנוח היה קשר עם אחד החשודים, אסף סויסה, תושב שדרות בן 21 המוכר למשטרה. הצעיר נעצר והובא לחקירה ביחידה המרכזית באשדוד. במהלך החקירה עלה חשד כי הוא מעורב ברצח, ובהמשך החקירה הגיעו חוקרי משטרת ישראל לצעיר נוסף בשנות ה-20 לחייו, מור מצלאוי, תושב באר שבע.
 

במהלך פעולות החקירה הרבות שנעשו ע"י חוקרי היחידה המרכזית של משטרת ישראל, שני החשודים קשרו עצמם, והאחד את השני, לביצוע הרצח. הנרצח עלה ארצה עם משפחתו בשנת 2000, לאחר זמן מה משפחתו עזבה בחזרה לקווקז והוא נותר בארץ לבדו. לאחרונה, לפני מספר חודשים עבר להתגורר בשדרות ועבד כמאבטח. 
עוד עלה מהחקירה כי השלושה, המנוח ושני החשודים, הכירו על רקע עסקת סמים שביקשו לקיים, על פי החשד התגלע סכסוך על רקע עסקת הסמים אז החליטו שני החשודים לרצוח את המנוח. השניים קבעו עם המנוח ונסעו איתו ברכבו ליער איבים באמתלה ששם תתבצע העסקה, במהלך הנסיעה אף שכנעו אותו להשאיר את האקדח, אותו הוא מחזיק מתוקף עבודתו כמאבטח, ברכב וללכת איתם ברגל ליער.

המריחואנה שהובילה לרצח. צילום: דוברות המשטרה

 
שם, תוך כדי שיחה, הם תקפו אותו באכזריות, היכו אותו באבנים וגררו אותו בחזרה לרכב. לאחר מכן הם הלכו לתחנת דלק קרובה, קנו חומר דליק, חזרו לרכב ביער והציתו את הרכב כאשר המנוח בתוכו. לאחר הרצח השניים הלכו לביתם, התקלחו, ואת הבגדים המגואלים בדם הקרבן השליכו לפח האשפה. בו באותו הערב נפגשו השניים ויצאו יחדיו למסיבה באזור המרכז, שתו אלכוהול ועישנו סמים.
במהלך חקירת המקרה, השניים שחזרו את הרצח בפני חוקרי משטרת ישראל. החוקרים איתרו ראיות משמעותיות הקושרות את החשודים למנוח וזירת הרצח בין היתר נמצאו בגדי החשודים עם כתמי הדם עליהם. כאומר כל חומר החקירה ובו ראיות לכאורה לעבירת רצח הועבר לפרקליטות אשר נתנה הצהרת תובע כי בכוונתה להגיש כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים. ״מדובר ברצח מזעזע, אשר תוכנן מראש ע"י החשודים וכל זאת בשל סכסוך על רקע עסקת סמים של 4000 ש"ח על 75 גרם מריחואנה", ציינו במשטרה.