חברת אל על הגישה הבוקר (רביעי) עתירה דחופה לבג"ץ נגד האישור של רשות התעופה האזרחית לחברת התעופה אייר אינדיה להפעיל את טיסותיה לישראל במסלול המקוצר מעל ערב הסעודית. העתירה גם הוגשה נגד ממשלת ישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כ"ץ וחברת אייר אינדיה. 
בעתירה שהוגשה באמצעות עורכי הדין ד"ר אביגדור קלגסבלד ואמיר שרגא נטען כי מתן האפשרות לחברה ההודית והאפשרות שצפויה להינתן בעתיד לחברות תעופה זרות נוספות להפעיל מישראל למזרח הרחוק במסלול מקוצר דרך ערב הסעודית יוצרת אי שיוויון ואפלייה ופוגעת בעיקרון התחרות ההוגנת בין חברת התעופה הישראלית לחברות תעופה זרות. 
בעתירה צויין כי רשות התעופה האזרחית בישראל הודתה לא מכבר כי "הנתיב המקוצר מהווה יתרון תחרותי חריג, במידה חורגת מעבר לתנאי הפתיחה הרגילים הנובעים משונות בסיסית בין חברות תעופה". אל על מבקשת מבית המשפט העליון להוציא צו מניעה נגד מדינת ישראל ולאסור על אייר אינדיה לטוס לישראל מעל שמי ערב הסעודית כל עוד לא מותר לחברות תעופה ישראליות לטוס מעל שטחה של הממלכה.

באל על מציינים עוד בעתירה כי ההיתר לאייר אינדיה מפר את עקרונות השיוויון ואיסור האפלייה המעוגנים באמנת התעופה האזרחית הבינלאומית שנחתמה בשיקגו בשנת 1994 עליהן חתומות גם מדינות ישראל, הודו וערב הסעודית. הוראות אלה אוסרות לטענת אל על על ערב הסעודית להפלות חברות תעופה במתן היתרים לטוס מעל שטחה בשל השתייכותן הלאומית ואוסרות על ישראל לאפשר אפלייה זאת.

מטוס הדימליינר של אל על. צילום: משה כהן
 
 
יו"ר דירקטוריון אל על, אלי דפס, אמר במסיבת עיתונאים מיוחדת כי "מתן ההיתר לאייר אינדיה לטוס מעל ערב הסעודית פוגע קשות באל על לנוכח החשש שחברות תעופה נוספות הטסות למזרח יבקשו ועשויות לקבל אף הן היתרים לטוס מעל ערב הסעודית".
דפס ציין עוד כי מטוסי אל על נאלצים לבצע עיקוף בטיסות להודו והדבר גורם לתוספת של שעתיים במשך זמן הטיסה ותוספת עלויות של 47% דבר הבא לידי ביטוי במחיר כרטיסי הטיסה ועלול ליצור פגיעה כלכלית קשה בעתיד. "על אל על כופים להטיס נוסעים בעלויות גבוהות יותר ובזמן ממושך יותר. אין סיכוי לתחרות בתנאים האלה. אין תקדים לכך בשום מקום בעולם". דפס הוסיף כי קיימת מחויבות ממשלתית מאז מכירת החברה על ידי המדינה ושאל על היא חברה ישראלית ולמדינה יש בה מניית זהב. 
עוד הוסיף כי "כבר הוצע על ידי המדינה פיצוי כספי לאל על בגין מתן ההיתר לאייר אינדיה אך אל על לא מוכנה לקבל כל פיצוי לנוכח הנזק הכבד שייגרם לה בטווח הארוך והיא דורשת שיוויוניות. עם זאת דפס הבהיר שהמאבק כעת של אל על הוא לא מתמקד בהפסקת טיסות אייר אינדיה מעל ערב הסעודית אלא במניעת מתן היתרים לחברות תעופה זרות נוספות לטוס בנתיב המקוצר.
מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, ציין שכפי שמדינת ישראל תובעת מאל על להיות חברה ישראלית הצפייה היא שהמדינה תדאג למניעת אפלייתה של אל על ולאפשר לה תחרות שיוויונית.
אוסישקין אמר עוד שבפניות שנעשו בחודשים האחרונים לבכירים גם במשרד ראש הממשלה וגם במשרד התחבורה הובטח שיעשה מאמץ לאפשר גם לאל על לטוס מעל ערב הסעודית אך הדבר לא קורה. "קיבלנו תשובה שכרגע זה לא על הפרק וקיבלנו מסר - תחכו, זה עניין של זמן זה יקרה". אוסישקין הבהיר שאם היה מדובר בעניין של עוד חודשיים אל על הייתה יכולה לספוג את זה אבל אם זה יקרה בעוד חצי שנה או שנה הנזק הוא בלתי ישוער.
באל על גם דורשים למנוע מאייר אינדיה לקבל היתר לטוס מנתב"ג למומבאי מעל ערב הסעודית, כיום רק אל על מפעילה את הקו למומבאי והחשש בחברה הוא בעקבות דברי ראש הממשלה ביום ראשון שטיסה למומבאי תימשך חמש שעות שבשלב הבא החברה ההודית תבקש היתר לטוס גם לשם ובעקבותיה חברות יבקשו היתרים לטוס לתאילנד ויעדים נוספים במזרח מעל ערב הסעודית.
"נעשה כאן מעשה חמור", אמרו דפס ואוסישקין, "אין לזה תקדים באף תעשייה בארץ, בטח בתעשיית התעופה. יש בפועל חרם תעופתי על מדינת ישראל שמכיוון שאל על לא יכולה לחתום על בריתות בשל הצורך של הסכמת כל המדינות, אבל בפועל ממשלת ישראל פוגעת בפועל באל על בשל מתן ההיתר".