רוחות של תקווה: הפגישה המפתיעה של מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, עם נשיא סין, שי ג'ינפינג, הלילה (רביעי) בבייג'ינג, גורמת לאופטימיות באשר לסיכוי לפירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס לפגישה וכתב בטוויטר כי "הלילה קיבלתי הודעה מהנשיא הסיני, לפיה הפגישה שלו עם קים היתה טובה מאוד וכי קים מצפה לפגישה איתי. בינתיים ולמרבה הצער, הסנקציות המקסימליות חייבות להישמר בכל מחיר". 


עוד קודם לכן, לעג הנשיא האמריקאי לממשלים הקודמים, שבמשך שנים אמרו שפירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני הוא חסר סיכוי. "עכשיו יש סיכוי טוב שקים ג'ונג און יעשה את מה שנכון עבור עמו ועבור האנושות כולה. אני מצפה לפגישה".
שלשום הגיע מנהיג קוריאה הצפונית לביקור מפתיע בסין, ברכבת המשוריינת שלו, יחד עם אשתו, רי סול יו. על פי הדיווחים, במהלך ביקורו הלא רשמי של קים, הוא התחייב בפני סין כי יוותר על נשק גרעיני וקיום פסגה משותפת עם מנהיגי ארצות הברית וקוריאה הדרומית. המנהיג הסיני הבטיח בתמורה כי סין תממש את חברותה עם המדינה המבודדת.

כבר שלשום, פשט גל שמועות בדבר הימצאו של קים בסין. זוהי הפעם הראשונה שמנהיג קוריאה הצפונית הצעיר יוצא מגבולות המדינה מאז עלה לשלטון, לאחר מותו של אביו, קים ג'ונג איל ב-2011.

"ארצות הברית נשארת במגעים רציפים עם בנות בריתה קוריאה הדרומית ויפן", אמרו בבית הלבן בתגובה לפגישה, "אנחנו רואים בהתפתחות זו עוד ראיה לכך שהלחץ שהופעל יצר את התנאים המתאימים לדיאלוג עם קוריאה הצפונית".