ב"מתנה לחג", הסדרה החדשה בהנחייתי ב"כאן 11", קיווינו לעשות את הבלתי אפשרי. קיווינו לייצר תוכנית כיפית ומעניינת בנושא חגים. "תוכנית על חגים בערוץ 11?" שמעתי את תת המודע שלי שואל אותי מפעם לפעם "איך בדיוק אתה מתכנן לצאת מהמלכוד הזה?".



אבל וואללה, עשינו את זה. ישבנו צוות התוכנית וחשבנו והעמקנו והפכנו בזה עוד ועוד עד שהגענו לפיצוח הבא: מכל חג נבחר תמה אחת, רעיון מרכזי חשוב אחד, ואחר כך נתקוף אותו מכמה שיותר זוויות.





כך למשל בפרק על פסח, שהוא הראשון שישודר, החלטנו לחקור את נושאי החירות והשיעבוד, ולכן מצאתי את עצמי צולל לעולמם של פסיכיאטר שמטפל בעזרת גירויים חשמליים למוח, נרקומן ואסיר לשעבר שכיום מדריך אסירים נרקומנים בתוך אותו הכלא שבו הוא ישב בעבר, רקדנית מפורסמת בת 80 ועוד ועוד אנשים עם סיפורים שהעשירו את עולמי ורעננו לי את המחשבות והרגשות.



"יהדות" בשבילי היא מטען תרבותי, "חגים" הם מטען רגשי, בהיעדר הקשרים תרבותיים רגשיים רלבנטיים לחיינו, עלולים החגים להפוך עבור רבים מאיתנו למשהו חלול. "מתנה לחג" מנסה לחפור בנקודות האלה בדיוק. האם היא מצליחה? צפו בפרק הפתיחה והחליטו בעצמכם, דבר אחד אני יכול להגיד בפסקנות- לי היה כיף.



(שאנן סטריט, סולן להקת "הדג נחש" בטור מיוחד)


הפרק הראשון – פסח ישודר ב-כאן 11 ביום חמישי, 29.03.2018, בשעה 22:00