אחד הדברים הידועים ביותר על מכשירי האייפון, זו העובדה שסטיב ג'ובס המציא אותם. למרות זאת, ציוץ שנכתב אתמול מאיים לשנות את מה שכולנו יודעים. אסתר שינדלר, שהיתה בעבר עורכת וכתבת טכנולוגיה צייצה צילום מסך של ידיעה שפורסמה בעיתון בשנת 1999, ובה דיוויד גרולד, מיוצרי "מסע בין כוכבים", סיפר לה על "עתיד המיחשוב החכם". 

הוא הכריז בראיון כי בתוך זמן קצר, כולם ישתמשו במכשיר בשם "Pita" וציין כי המכשיר יהיה קטן יחסית ויוכל להיכנס לכיס המכנס. המכשיר יכלול מיקרופון, מצלמה ואפשרות לניהול שיחות. ההמצאה שגרולד דיבר עליה, דומה מאוד למכשיר האייפון הראשון, שהוצג לראשונה על הבמות לפני קצת יותר מעשור. 


ביוני שעבר, סקוט פורסטול, שהוביל את צוות הפיתוח של האייפון והאייפד, חשף בטקס שנערך ביום שלישי האחרון, לציון עשור להשקת האייפון, כי הסיבה שהמכשיר בא לעולם היא יריבות אישית בין מנכ"ל אפל המנוח, לבין עובד במייקרוסופט - המתחרה הגדולה של החברה. פורסטול סיפר באירוע, שנערך במוזיאון להיסטוריית המחשב שבמאונטיין-וויו כי עובד מייקרוסופט המדובר הוא לא ביל גייטס, אלא בן הזוג של חברה טובה של אשתו של ג'ובס, לורן פאוול ג'ובס. השניים נפגשו הרבה באירועים חברתיים, שכן הם הסתובבו באותו מעגל חברים.

לטענת פורסטול, ג'ובס שנא את עובד מייקרוסופט. "הוא סיפר לג'ובס איך הם הצליחו לפתח טאבלט עם מסך מגע", אמר העובד לשעבר באפל, "על הטאבלטים פעלה גרסא מיוחדת של ווינדוז, והמכשיר הופעל באמצעות עט מגע - סטיילוס". עט המגע צורף משום שבאותן שנים מסכי המגע לא היו רגישים מספיק לשימוש באצבעות. הפגישה ביניהם התקיימה בסוף השבוע וכשמנכ"ל אפל המנול הגיע למשרד הוא שחרר לאוויר "שורה של קללות", להגדרת פורסטול. הוא הוסיף: "ג'ובס אמר כי עטי המגע לא אינטואטיביים ואנשים יאבדו אותם". 

העובד לשעבר סיפר על התגובות של ג'ובס. "מייקרוסופט אידיוטים - אנחנו נולדנו עם עשרה סטיילוסים", אמר ג'ובס ונופף באצבעותיו. ב-2004 המיקוד של אפל עבר מנסיונות פיתוח טאבלט - לפיתוח של טלפון נייד. השינוי הגיע אחרי שמנכ"ל החברה לשעבר ראה בבית קפה שאנשים משתמשים בטלפונים הניידים שלהם מבלי לאהוב את המכשיר. "הוא שאל אותי אם ניתן לכווץ את מסך המגע כדי שיתאים לגודל של טלפון", אמר פורסטול, "הוא צדק. זו הדרך שבה צריך לייצר טלפונים".