הסוף לנוכחות האמריקאית בסוריה? נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ דיבר הערב (חמישי) בעצרת שקיים באוהיו, והצהיר כי בכוונתו להוציא את הכוחות האמריקאים מסוריה בקרוב, וזאת לאחר שארגון המדינה האסלאמית הובסו. "אנחנו מביסים את דעאש, ונצא מסוריה בקרוב, ניתן לאחרים לטפל בה", אמר טראמפ והסביר, "בקרוב 100% מאדמות הח'ליפות יוחזרו". עם זאת, במחלקת המדינה האמריקאית הודיעו כי הם לא מכירים תוכנית שכזו.



בנוסף לכך, התייחס טראמפ להסכם הסחר שהושג בין ארה"ב לקוריאה הדרומית, ואמר שבכוונתו לדחות את יישומו עד שיגיע להסכם פירוז גרעיני עם קוריאה הצפונית, וזאת מכיוון שההסכם עם קוריאה הדרומית הוא "קלף מיקוח חזק" מול פיוניאנג. לבסוף התייחס הנשיא להבטחת הבחירות שלו להתחיל בתוכנית שיקום תשתיות ברחבי המדינה, ואמר כי ייתכן ותוכנית זאת תיאלץ להידחות עד אחרי בחירות האמצע שייערכו בנובמבר השנה. 



המנצחים הגדולים: אסד, רוסיה ואיראן



ארצות הברית משתתפת בלחימה בסוריה כחלק מקואליציה מערבית, ששהוקמה כדי להילחם בארגון דאעש ב-2014. אמנם רוב הפעילות הקרקעית במסגרת הקואליציה בוצעה באמצעות כוחות ערבים וכורדים מקומיים, ארה"ב ושאר מדינות המערב השתתפו בתקיפות אוויריות ואימוני הכוחות המקומיים. לאחר כניסתו של טראמפ לבית הלבן, הוא שלח כוחות מיוחדים לאזור א-רקה, אחד ממעוזי דאעש האחרונים, אך גם שם, מרבית הכוח הלוחם הורכב מכוחות הכורדים.



יציאתה של ארה"ב מסוריה צפוייה לחזק את הנוכחות הרוסית-איראנית במדינה, ולהוות במידה רבה חותמת אחרונה להצלחת האחרונות להציל את משטרו של נשיא סוריה, בשאר אל אסד.