בישראל התגובות לאירועים בגבול רצועת עזה נעו היום (שבת) בין תמיכה בחיילי צה"ל לביקורת על הצבא והדרך בה התנהל במהלך ההפגנות. "כל הכבוד לחיילינו ששומרים על גבולות המדינה ומאפשרים לאזרחי ישראל לחגוג את החג בשקט", כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו בצאת השבת, והוסיף: "ישראל פועלת בתקיפות ובנחישות כדי להגן על ריבונותה וביטחון אזרחיה".



מטבע הדברים, גם שר הביטחון אביגדור ליברמן הצטרף למילים החמות לחיילי צה"ל: "חיילי צה"ל הדפו את פעילי הזרוע הצבאית של החמאס בנחישות ובמקצועיות, בדיוק כפי שציפינו מהם. אני מגבה אותם באופן מלא. בזכותם חגגנו את ליל הסדר בביטחון".



תמר זנדברג קוראת לחקירת האירועים בגבול רצועת עזה

השר התייחס גם לקולות הבינלאומיים ומתוך מחנה השמאל בישראל הקוראים לחקירת האירועים: "אינני מבין את מקהלת הצבועים שרוצה ועדת חקירה. הם התבלבלו וחשבו שהחמאס ארגן אתמול את פסטיבל וודסטוק ואנחנו צריכים לחלק להם פרחים"



ליברמן התייחס, בין היתר, לתגובה של מפלגת מרצ, שאמש דרשה לפתוח בבדיקה ישראלית של האירועים. "אסור שמדיניות יד קלה על ההדק תביא לאובדן חיים של חפים מפשע ותדליק את כל האזור", אמרה יו"ר מרצ תמר זנדברג.



לטענתה, "בדיקה ישראלית אמיתית ובלתי תלויה מתחייבת לצורך הפקת לקחים והימנעות מהסלמה נוספת. זה הזמן להסיר את המצור מעל עזה ולדון בהקלות הומניטריות במקום לדרדר את האזור לסבב אלים נוסף".



מאוחר יותר הסבירה בסרטון תגובה כי "דרושה חקירה ישראלית עצמאית ובלתי תלויה על האירועים אתמול בגבול עזה. התוצאות הקשות - 17 הרוגים ומאות רבות של פצועים - מחייבים חקירה כזו. זוהי קודם כל חובה ישראלית וזה גם אינטרס ישראלי למנוע הידרדרות נוספת לסבב אלים שידליק את כל האזור אסור שמדיניות קלה של יד על ההדק תעלה בחיים של חפים מפשע ותדרדר את כל האזור לסבב אלים נוסף".



 

בימין היו מי שביקשו לנצל את האירועים הביטחוניים להתנגחות בין ימין ושמאל. "האינטרס הישראלי הוא להתאחד מול ארגוני טרור רצחניים ולגבות את צבא ההגנה לישראל, ולא להטיל ספק בחיילינו ולהחליט ש'היד קלה על ההדק'", כתב השר לעניינים אסטרטגיים גלעד ארדן, שתהה: "עד לאן ידרדר השמאל הישראלי, שגם מול ארגון שחפץ בהשמדת ישראל אינו מסוגל לתת גיבוי נחרץ לצה"ל ולממשלה?".

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי ביקש לגבות את חיילי צה"ל ולהתמקד בבעיה ששמה עזה: "עזה היא פצצה מתקתקת - דמוגרפית, כלכלית, הומניטרית. חמאס שבוחר שוב ושוב בדרך הטרור הוא האחראי הבלעדי על המצב הקשה ברצועה. ולמרות זאת, האינטרס הישראלי הוא למצוא את הדרך להקל ולסייע על חיי האוכלוסייה האזרחית בעזה ולמנוע את קריסתה". 

מהרשימה המשותפת, לעומת זאת, נמסר כי היא "מגנה בחריפות את רצח המפגינים בגבול עזה, שהשתתפו בצעדה לא חמושה ולא אלימה. ההוראות של הממשלה ושל מפקדי הצבא היו כאלה שיובילו בוודאות להריגתם של אנשים רבים. המפגינים לא סיכנו חיי חיילים או חיי אחרים והירי לעברם נופל בקטגוריה של פשע מלחמה, והאחריות מוטלת על מי שתכנן, מי שהורה ומי שירה בפועל".

בהודעה צוין גם כי "סיבה עיקרית להפגנות אתמול היא המשך המצור והמצב ההומניטרי הקשה בעזה, והיה ברור שזה יתפרץ במוקדם או במאוחר. הגיע הזמן להסיר את המצור לחלוטין ולקיים הסכמים שישראל חתמה עליהם ולאפשר הקמת נמל תעופה, נמל ימי ופתיחת מעבר בטוח לגדה המערבית. ישראל לא עושה טובה וזכותם של הפלסטינים בעזה לגישה לעולם אינה נופלת מזכותם של תושבי רעננה ותל אביב. הירי לעבר המפגינים מוכיח שוב שישראל בוחרת בדרך הכוח והאלימות המכוונת, ובמקום לנהל משא ומתן רציני על פי החלטות האו"ם, היא מנסה לזרוע פחד ולצרוב תודעה כדי שאנשים יירתעו ממאבק בכיבוש. זה לא הצליח בעבר וזה לא יצליח גם היום. כל העמים שהיו נתונים בכיבוש נאבקו בכיבוש, והעם הפלסטיני הוא עם כשאר העמים".