יממה לאחר הפגנות "צעדת השיבה" בעזה, בהם נהרגו לפי משרד הבריאות הפלסטיני 16 תושבי הרצועה, תקף הערב (שבת) בחריפות נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, את ישראל, כשטען כי מדובר ב"טבח לא אנושי". "אני מגנה בחריפות את ממשלת ישראל על המתקפה הבלתי אנושית שלה", אמר המנהיג הטורקי בנאום שנשא באיסטנבול.



"האם שמעתם על ביקורת ראויה לציון נגד הטבח שביצעה ישראל אתמול בעזה מצד אלה המבקרים את הפעולות שלנו בעפרין?", שאל ארדואן את הקהל שנכח במקום.



לטענתו, "זוהי ההוכחה הגדולה ביותר לחוסר הכנות של אלה המבקרים אותנו, אך לא אומרים דבר על כך שישראל תוקפת באמצעות נשק אנשים שבסך הכל מוחים על אדמותיהם". מלבד זאת, הוא סיפר כי שוחח עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנושא, ושאל אותו: "אתה לא מתכוון להתערב במה שקורה שם?".



כזכור, ביום שישי האחרון משרד החוץ הטורקי האשים את ישראל בהפעלת כוח "לא פרופורציונלי" נגד הפלסטינים שהשתתפו בעימותים עם כוחות הביטחון.



מי שהצטרף לביקורת הקשה נגד ממשלת ישראל, היה יו"ר מפלגת "הלייבור" הבריטית, ג'רמי קורבין, שכתב בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: "ההרג והפגיעה באזרחים המפגינים למען זכויות הפלסטינים, על ידי כוחות ישראלים בעזה, מחרידים". הוא הוסיף כי "ממשלת בריטניה חייבת להשמיע את קולה ביחס לצורך הדחוף למצוא הסדר אמיתי שיביא לשלום ולצדק".