לשתי הקבוצות זו הייתה חזרה גנרלית לרבע גמר ליגת האלופות ודווקא הקבוצה הנחותה יותר על הנייר, סביליה, נראית הרבה יותר מוכנה ומחוברת מאשר ברצלונה שרוצה ללכת עד הסוף במפעל הבכיר ביבשת. בשאר המשחקים הערב (שבת): ריאל ניצחה את לאס פלמאס בהרכב משני, ג'ירונה ולבאנטה נפרדו בתיקו 1:1, בילבאו וסלטה ויגו סיימו באותה תוצאה.



הכל, כולל הטקסט של המשחק הזה, כבר היה מוכן להפסד הבכורה של ברצלונה העונה בליגה. ואסקס (36) ומוריאל (50) נתנו 0:2 מבטיח לסביליה, אבל ואלוורדה החליט להשתמש בנשק יום הדין שלו, ליאו מסי, והכניס אותו למשחק בדקה ה-58.



שתי הקבוצות חיפשו את שער היריבה והחטיאו לא מעט, עד שסוארס נתן תקוה קטנה עם שער מצמק בדקה ה-88. תקוה קטנה? לא כשמסי כאן. הפרעוש קיבל כדור מחוץ לרחבה, בעט בעוצמה והכדור עבר מתחת לידיים של סרחיו ריקו, 2:2 מדהים.



בצד המקצועי, ההגנה של ברצלונה נראתה חסרת אונים בחלקים גדולים של המשחק מול המשחק ההתקפי השוטף של סביליה, חסוס נבאס וחואקין קוריאה פרצו שוב ושוב מהאגפים והאנדלוסים היו יכולים לסיים את המשחק בתוצאה גבוהה הרבה יותר אם שחקני החוד מוריאל ו-ואסקס היו קצת יותר מרוכזים. לארנסטו ואלוורדה יש הרבה חומר למחשבה לקראת רומא ביום רביעי, סביליה תנסה להמשיך ביכולת הזו מול באיירן המפחידה.



סביליה - ברצלונה 2:2


ליאו מסי לא שותף בשני משחקיה האחרונים של נבחרת ארגנטינה וגם במשחק החוץ מול האנדלוסים זכה להקלה מארנסטו ואלוורדה והוא על הספסל בלבד במשחק שנועל את משחקי היום ב"לה ליגה". ביום רביעי ברצלונה תארח את רומא ברבע גמר ליגת האלופות, וכנראה שבקטלוניה עושים ככל שניתן כדי לשמור על "הפרעוש", בוודאי לאור העובדה שלזכותם יתרון של 11 נקודות בפסגה. בנוסף למסי, גם סרחיו בוסקטס הפצוע נעדר וב-11 זוכים לפתוח עוסמאן דמבלה ופיליפה קוטיניו, כשבמרכז ניצב לואיס סוארס.



לעומת זאת, במקביל למסע הנפלא שלה בליגת האלופות, המארחת גם נאבקת על הבטחת מקום באירופה, כשהיא במקום השישי המעט מאכזב. באלופות סביליה תארח ביום שלישי את באיירן מינכן, רגע אחרי שהיא הביסה 0:6 משוגע את דורטמונד, אך היא לא יכולה להרשות לעצמה להוריד את הרגל מהגז משום משחק עד תום העונה.



הרכבים


סביליה: סרחיו ריקו, גבריאל מרקדו, סימון קאייר, קלמנט לנגלה, אבר באנגה, סטיבן נזונזי, חסוס נבאס, פרנקו ואסקס, חואקין קוראה, לואיס מוריאל.



ברצלונה: מארק אנדרה טר שטגן, ג'ורדי אלבה, סמואל אומטיטי, ג'רארד פיקה, סרג'י רוברטו, פאוליניו, איבן ראקיטיץ', אנדרס אינייסטה, עוסמאן דמבלה, פיליפה קוטיניו, לואיס סוארס.



מהלך המשחק


דקה 1: המשחק יוצא לדרך באצטדיון רמון סנצ'ס פיחואן.



דקה 3: הזדמנות ראשונה של בארסה. מהלך יפה של קוטיניו הסתיים עם בעיטה של לואיס סוארס מזווית קשה, סרחיו ריקו עצר.



דקה 16: מוריאל ניצל יציאה גרועה של טר שטגן לכדור קרן, אבל הנגיחה שלו עברה ליד הקורה.



דקה 36: 0:1 לסביליה! קוריאה קיבל את הכדור באגף שמאל, העביר רוחב לואסקס שניצל תרדמה בהגנת ברצלונה כדי לדחוק לרשת. ברצלונה בדרך להפסד ליגה ראשון העונה?



דקה 44: החמצה אדירה לפיקה שקיבל כדור מפיקה ולא הצליח לדחוק ממטר.



דקה 50: 0:2 לסביליה! מוריאל קיבל את הכדור במרכז הרחבה כשהוא חופשי לחלוטין ובעט לפינה של טר שטגן. ברצלונה בצרות.



דקה 55: סביליה במומנטום אדיר. נבאס רץ לבד לחלוטין באגף ימין, מגיע לטר שטגן ולא מצליח לעבור אותו. הספרדי בעט ופיקה עצר על הקו, בעיטת ההמשך של מוריאל הלכה לרשת החיצונית.



דקה 88: תקוה קטנה לברצלונה 2:1 לסביליה! סוארס דוחק מקרוב בחצי מספרת.



דקה 89: לא ייאמן! ברצלונה משווה! 2:2! מסי בבעיטה חזקה מחוץ לרחבה, הכדור עובר מתחת לידיים של סרחיו ריקו. שיוויון מדהים!



לאס פלמאס - ריאל מדריד 3:0


כריסטיאנו רונאלדו זכה למנוחה לקראת רבע גמר ליגת האלופות ביום שלישי מול יובנטוס, את מקומו תפס הוולשי גארת' בייל שכבש פעמיים והוביל את הבלאנקוס לניצחון הקליל מול המדורגת 18, שמרוחקת כבר שבע נקודות מלבאנטה שבמקום 17 - מקום ממנו כידוע שורדים ב"לה ליגה". הוולשי הרעיד את הרשת כבר בדקה ה-26 הודות לבישול נפלא של לוקה מודריץ', כבש את השני שלו והשלישי של קבוצתו בדקה ה-56 מהנקודה הלבנה ובין לבין היה זה קארים בנזמה, שבדקה ה-39 כבש גם הוא מבעיטת פנדל מוצלחת.



לצד הניצחון הקליל שהעלה את מאזנה של ריאל ל-63 נקודות וצימק את הפער מאתלטיקו מדריד שבמקום השני לנקודה, זינדין זידאן בוודאי חושש מפציעתו של הבלם נאצ'ו, שנפגע ונאלץ לנטוש את כר הדשא בדקה ה-29 ובמקומו נכנס הצעיר אשרף חכימי. הצוות הרפואי של הבלאנקוס יעבוד כעת שעות נוספות כדי להכשירו למשחק באמצע השבוע, כמו גם את איסקו וסרחיו ראמוס שלא שותפו הערב.



ג'ירונה - לבאנטה 1:1


המארחת הגיעה למשחק אחרי ההפסד 6:3 לריאל מדריד לפני הפגרה, וקיוותה להמשיך את העונה הנהדרת שלה, אך לא הצליחה לנצח את הקבוצה הצנועה מוולנסיה, שמצידה חילצה נקודה במסגרת מאבקיה בתחתית. קפטן ג’ירונה אלכס גראנל קבע יתרון 0:1 לקבוצתו בבעיטה נהדרת לחיבורים בדקה ה-54. היתרון החזיק מעמד 14 דקות בלבד, ובדקה ה-68 ניצל חוסה לואיס מוראלס מסירת עומק של ג’פרסון לרמה, עבר את יאסין בונו וכבש.



אתלטיק בילבאו - סלטה ויגו 1:1


שוויון דרמטי לסלטה ויגו בתוספת הזמן. אתלטיק בילבאו עלתה ל-0:1 בדקה ה-55, כשהבלם אונאי נונייס כבש מקרוב, אחרי שראול גארסיה הדביק את הכדור לקורה. דקה אחת בתוך תוספת הזמן, 1:1. ברייס מנדס המחליף כבש בבעיטה אדירה מהאוויר לרשת, ממסירה של הוגו מאיו, והשווה. סלטה במקום התשיעי בטבלה, בילבאו ב-12.