שר הביטחון אביגדור ליברמן תקף הבוקר (ראשון) בחריפות את שדר הטלוויזיה והרדיו הוותיק קובי מידן. זאת, אחרי שמידן כתב בסוף השבוע כי "היום אני מתבייש להיות ישראלי". שר הביטחון, אשר התעמת במהלך הסופ"ש גם עם דבריה של תמר זנדברג, שקראה לוועדת חקירה בעקבות האירועים על גדר ההפרדה.

"אני מתבייש שיש לנו שדרן מן הסוג הזה בתחנה הצבאית", אמר ליברמן לאלון בן דוד וליואב לימור בראיון ב-103FM. "אם הוא מתבייש, אז כדאי שלבד יסיק את המסקנות ויעזוב את התחנה. אני חושב שזו בושה שזה שדרן בתחנה הצבאית, אבל גם זה חלק מהמציאות שלנו.  אני מקווה שמפקד התחנה יעשה מה שמוטל עליו".
מה מתבקש ממפקד התחנה לעשות?

"אני לא יודע, אני לא רוצה להיכנס לשיקוליו של מפקד התחנה - אבל במקום אותו שדרן, אם יש לו אינטגריטי מינימלי, אם יש לו איזה כבוד עצמי ויושר - שיסיק מסקנות ויעזוב את התחנה".

ליברמן התייחס לאירועים לאחר מכן ואמר: "אני רוצה לומר תודה לחיילי צה"ל", אמר ליברמן בפתח דבריו. "אם אני מסכם את צעדת הטרור של חמאס, אז אפשר לומר שהחג עבר בשקט - אין חייל שנפגע באירועים. חיילינו עשו את העבודה באופן הכי טוב שרק אפשר". 

"עם ישראל עבר את הסדר בשקט ובשלום בזכות חיילי צה"ל שפעלו בנחישות ובעוצמה כפי שהוטל עליהם לעשות. אף מתפרע לא הגיע לגדר ולא פגע בתשתית לאומית כלשהי. עצם העובדה שעם ישראל חג בשמחה גדולה את ליל הסדר למרות שבצד השני של החומה ישנו מצעד טרור זו הצלחה מבחינתי.דיינו. בצעדה הזו היו כ-40 אלף איש, רובם מקבלים שכר מחמאס או פעילים בארגון. לצעדה לא הגיעו פלסטינים מן השורה. התגובה הייתה מקצועית ומרתיעה גם להמשך הדרך".
 
"כדאי לשים לב שחמאס השקיע 15 מיליון דולר במצעד הזה, אך במקביל הוא טוען שישנו משבר הומניטרי בעזה. העולם יודע שזה לא הגיוני. זהו מצעד של צביעות שידברו עליו בעולם יום אחד ויעברו הלאה. כל הקריאות לקיים ועדות חקירה בנושא בארץ ובעולם נובעים מצביעות. בסוריה נרצחו כבר חצי מיליון בני אדם והעולם לא מוטרד מכך. רק כשנדים בעזה מכנסים את האו"ם. אף אחד מהמסיתים בצעדת השיבה לא נאם לקריאות לשלום עם ישראל אלא תמך בהשמדתה וקרא לשיבת הפליטים ליפו, תל אביב וצפת.

"עלינו להמשיך עם עקרון קיר הברזל שניסח ז'בוטינסקי, אנחנו משאירים את הצעה שלנו על השולחן - שיקום תמורת פירוק מנשק. לא ייתכן שחמאס ישקיע מיליוני דולרים בייצור רקטות בשנת 2017 ובמקביל יבכה שישנו משבר הומניטארי. העולם צבוע אשר פועל לפי אינטרסים ולא לפי ערכים לכן אני לא מנסה לשכנע אותו. העולם הערבי עדיין שולט ברוב מקורות האנרגיה של העולם ולכן נוצרות חמש החלטות גינוי נגד ישראל ולא נגד סוריה או קוריאה הצפונית. הצביעות ברורה כאן לכולם".

"אנחנו מספיק חזקים ונחושים להמשיך בדרכנו כפי שמוטל עלינו לעשות", הסביר שר הביטחון: "זאת האדמה שלנו ואנחנו לא חיים בשוויץ או איטליה. יש לנו אויבים מסביבנו וזאת המציאות שאנחנו מתמודדים איתה ויוצרים כאן גן עדן. אנחנו ממשיכים בשגרת חיינו גם אם ישנה מתיחות ביטחונית כלשהי. למרות המתיחות הגיעו היום רבבות אזרחים לעוטף עזה לטייל ולראות את ארץ ישראל היפה. הצבא קיים בשביל להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל וכך הוא עושה גם בצפון וגם בדרום. אני מריע לחיילי צה"ל ומודה להם על העבודה המצוינת שביצעו בשטח בזמן שאנחנו ישבנו סביב השולחן וסעדנו. צר לי שהם לא הצליחו לבלות עם משפחותיהם ונותרו דרוכים בדרום אך זהו תפקידם".
 
לסיום התייחס השר ליברמן לסערה הפוליטית בנוגע לטקס הדלקת המשואות ונאומו של ראש הממשלה וטען: "זה לא מעניין את עם ישראל מי ינאם בטקס וגם אותי זה לא מעניין, יש לי מספיק על הראש ואתמקד בו ולא בדברים אחרים".
 



מגלי צה"ל נמסר תגובה: "מפקד גלי צה"ל, שמעון אלקבץ, קיים הבוקר שיחת הבהרה עם קובי מידן, בעקבות הפוסט שפירסם מידן בדף הפייסבוק הפרטי שלו על ארועי יום שישי לאורך הגדר עם רצועת עזה. בשיחה עם מפקד התחנה אמר מידן כי כתב את הדברים בעיצומם של האירועים ולא אמר מילה רעה על חיילי צה"ל. מידן הוסיף, כי כתב את הדברים כפי שנראו ביום שישי, וכי הוא מודע לכך שמאז, הדברים נראים שונים. יצויין כי מידן אינו איש גלי צה"ל או אזרח עובד צה"ל, אלא מגיש כפרילנסר פינה בשם 'כה אמרו חכמינו'. בכוונת מפקד גלי צה״ל לבחון את הנושא".