בצל העימותים בעזה במהלך "צעדת השיבה", במהלכם נהרגו, לפי משרד הבריאות הפלסטיני 16 תושבי הרצועה, תקפה הבוקר (ראשון) חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן, בכאן ב', את התנהלות צה"ל במהומות. "הירי של צה"ל הוא רצח בכוונת תחילה", אמרה הח"כית.

לדבריה, "בעיניי כאשר במשך יומיים-שלושה כל מה שיוצא מהצד של מנהיגי הממשלה או המובילים או אנשי הצבא הוא שההפגנה מיועדת לעשות פרובוקציות, ושהיא בתכנון של חמאס, למרות שידעו שהכוונה הייתה להשמיע צעקה נגד המצור שמוביל את העזתים לחוסר תקווה - זה הכשיר את הקרקע והכין את דעת הקהל לקבל כל תוצאה אפשרית. להעמיד מאות צלפים שמקבלים הוראה לפתוח באש חיה - זה בעיניי לרצוח".

"אפילו עכשיו, לאחר כל מה שקרה", הוסיפה, "אין טענה שהמפגינים ניסו לפרוץ את הגדר. אולי היה מקרה בודד, אך המפגינים הגיעו למקום שבו העמידו את האוהלים, כ-1,000 מטר מהגדר. זכותו של העם הפלסטיני לארגן מחאה בתוך גבולות עזה".


היא הסבירה גם כי "יש מעל 1,000 פצועים מאז יום שישי. הייתה שם אש חיה מכוונת לעבר עשרות אלפי אנשים שהיו בשטח, זה היה ירי בלי הבחנה, והייתה גם זריקת רימונים לעבר ילדים ונשים. משרטטים את הגבולות של העם הפלסטיני ויורים על סמך זה".

כשנשאלה מה הייתה עושה אילו הייתה ממונה לשרת הביטחון, ענתה: "קודם כל, הייתי מסירה את המצור על עזה, שנמשך כעשר שנים. אין לישראל את הסמכות להחליט מה נכנס לעזה ומה לא".

"אני רוצה להבהיר משהו", המשיכה הח"כית. "קודם כל, יש בעיה פוליטית שצריך לפתור כאן. יש לסיים את הכיבוש בשלט רחוק. ברגע שיש פתרון וישראל תפסיק להיות הסוהר שמחליט מה נכנס ומה לא, אז העם שנמצא בעזה יחליט איך להתפתח. אני לא אדם שדוגל במלחמות, אך יודעת דבר אחד - עם שנמצא תחת מצור וכיבוש יש לו את הזכות להיאבק בזה".