האם ראש הממשלה בנימין נתניהו יישאר לבד בטקס הדלקת המשואות? גורמים במערכת הפוליטית ששוחחו עם הנשיא ראובן ריבלין סבורים כי הוא אינו מתכוון להשתתף בטקס הדלקת המשואות. לדברי אותם גורמים, הכוונה הראשונית היתה להזמין את הנשיא לנאום אם תגיע רכבת אווירית של מנהיגים מחו"ל שמתכוונים להשתתף בטקס, אך כרגע לא ידוע על היענות כזאת.



הדברים באים בעקבות דבריה של שרת התרבות והספורט, מירי רגב, האחראית על הטקס, שאמרה היום (ראשון) כי היא לא מבינה מה הבעיה שגם נשיא המדינה וראש הממשלה ישתתפו בטקס, לצד יו"ר הכנסת.



ואילו בלשכת נשיא המדינה אומרים בעקבות דבריה של שרת התרבות והספורט, כי הנשיא כלל לא הוזמן לטקס הדלת המשואות. בתשובה לשאלה שהופנתה למשרד החוץ לגבי מי ממנהיגי העולם מתכוון להגיע לטקס המשואות ואף לנאום בו, נמסר כי "הנושא בטיפולה של השרה רגב".



כזכור, הצעתה של השרה רגב שראש הממשלה נתניהו ינאם בטקס לפתיחת יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל נתקלה בסירוב מוחלט של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין. במכתב לחברי ועובדי הכנסת כתב אדלשטיין בשבוע שעבר, כי אם ראש הממשלה ייקח חלק בטקס הוא ועובדי הכנסת לא יגיעו אליו. "בימים האחרונים עלתה מחדש ההצעה של יו"ר הוועדה לסמלים וטקסים, השרה מירי רגב, לבצע שינויים מהותיים בטקס הדלקת המשואות המסורתי המתקיים בהר הרצל. אם אכן הדבר יתממש, תהיה זו לראשונה מאז קום המדינה פגיעה באירוע ממלכתי ביותר על לוח השנה, שבעיני רבים הוא מעין מקדש מעט ישראלי", כתב אדלשטיין.

"במידה והכנסת לא תהיה המייצגת היחידה בטקס, לצערי הכנסת ואנשיה לא יוכלו לקחת בו חלק", הבהיר יו"ר הכנסת, "כמי שפועלים יחד עמי בבית הזה כבר תקופה ארוכה, אני מרגיש שעלי להסביר לכם את ההחלטה. גלוי וידוע לפניכם שלא לכבודי אעשה ולא לכבוד בית אבא אעשה, אלא לכבוד הכנסת - כדי שלא ירבו מחלוקות בישראל. בכוונת מכוון מעולם לא היה טקס הדלקת המשואות נחלת שבט זה או אחר בחברה הישראלית". 

אדלשטיין הוסיף: "הוא אהוב כל כך דווקא מכיוון שהוא מגלה את מה שלפעמים בלהט היומיום נסתר מעינינו: שהחברה שלנו היא רקמה אנושית אחת, שהישגיה הכבירים נובעים מרוח הלכידות שנושבת בה. לכן דווקא הכנסת, בה מתאספים נציגיהם של כל איש ואישה בישראל, בה מיוצגת החברה הישראלית על כל מגזריה, עדותיה וגווניה, היא זו שבאופן מסורתי הובילה את הטקס המיוחד הזה – באחדות, בכבוד ובממלכתיות".

בתגובה לדברים, אמרה היום השרה רגב במסיבת עיתונאים בה הציגה את הקמפיין לחגיגות ה-70, כי "מי שלא רוצה לבוא - שלא יבוא".