השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ביקר היום (ראשון) את עיתון "הארץ" בעקבות מאמר של העיתונאי גדעון לוי שפורסם בו תחת הכותרת "צבא הטבח לישראל". המאמר תקף בחריפות את צה"ל על העימותים האלימים בגבול רצועת עזה בהם נהרגו ביום שישי 16 פלסטינים. עיתונאי הארץ כתב בו כי "בעזה המשיך צה"ל לטבוח באין רחם, בקצב מעורר בעתה, וישראל חגגה את הפסח". בתגובה, השר ארדן פנה בחשבון הטוויטר שלו למו"ל העיתון, עמוס שוקן, אמר לו כי אביו וסבו היו "מתביישים" על הכותרת ה"אנטישמית" שפרסם, והשווה אותה לעלילות דם כנגד יהודים. ארדן תקף גם את לוי ואמר כי הוא "אימץ לחלוטין את הנרטיב של חמאס". 
"שלום לך מר עמוס שוקן. האמת היא שהתלבטתי אם להרוס לעצמי את שמחת החג הנהדר הזה שבו המוני ישראלים מטיילים בארץ היפה שלנו, ולהתיחס לדבריו המתועבים של גדעון לוי (שברור לי שאתה מזדהה עם דבריו) האיש שחתום על הלהיט ״הרעים לטייס״, אותו מאמר בזוי שיצא נגד טייסים שהעזו לפגוע במחבלים ששיגרו רקטות אל עבר ילדי הדרום", כתב ארדן. "והאמת היא שאין לי גם כוונה להתייחס לתוכן המאמר של לוי, שאימץ לחלוטין את הנרטיב של חמאס ושל הנייה. לגדעון אני יכול רק לאחל רפואה שלמה. אבל הואיל ויש גם עורכים בהארץ, הרגשתי שאני, כמי שמכיר היטב את המלחמה של ישראל נגד ה-BDS, לא יכול להרשות לעצמי לשתוק אל מול כותרת המאמר, שמן הסתם תתורגם לאנגלית לשמחתם של מבקשי רעתנו. כי את הכותרת, מר שוקן, נותנים העורכים".
"'צבא הטבח לישראל', אדון שוקן? האם אינך מתבייש? אתה הרי יודע היטב שלו היו מחבלי החמאס מנסים לפגוע בצד המצרי של הגבול (או בגבולה של כל מדינה אחרת), היו נפגעים אינספור אנשי חמאס, בירי מאסיבי וחסר אבחנה, ולא ירי צלפים מדוייק", הוסיף השר לביטחון פנים. "צבא הטבח לישראל?? אולי תקדיש גם מקום בעיתונך לעלילות דם נוספות, כמו המצות שהכנו השנה כמו בכל שנה, מדמם של נוצרים? אביך וסבך היו מתביישים לגלות שכותרת אנטישמית כזו הודפסה בעיתונם והופצה באנגלית לעולם כולו. אני בטוח שכך הם היו חשים".


 


כזכור, עיתונאי הארץ תקף הבוקר בחריפות את ראש מטה פיקוד דרום לשעבר, תא"ל צביקה פוגל, לאחר שהאחרון שיבח את חיילי צה"ל ואמר כי הוא "מעדיף שיפגעו עשרת אלפים עזתיים מאשר ישראלי אחד". לוי אמר בתגובה כי "הנוסחה הזו היא נאצית".