חשבון הפייסבוק האישי של ג'רמי קורבין, מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, נמחק היום (ראשון) לאחר שהתגלה כי הוא היה חבר בחמש קבוצות שהכילו תכנים אנטישמיים. הקישור לעמוד הפייסבוק של קורבין מראה את הכיתוב: "מצטערים, תוכן זה אינו זמין כעת", לאחר ביקורת גואה על יחסו לאנטישמיות במפלגתו.
קורבין השתייך לקבוצה שהכילה פוסטים על משפחת רוטשילד היהודית, שעומדת במרכזן של מספר תיאוריות קונספירציה הטוענות כי היהודים שולטים בכלכלת העולם. חברי הקבוצה השוו את ישראל לנאצים ואחד המגיבים כתב כי "יהודי רוטשילד הציונים הם אויבי ישו". קבוצה נוספת, "לייבור למען סוציאליזם דמוקרטי", כללה דיונים על הכחשת השואה.
בתחילת השבוע שעבר, קורבין ספג ביקורת על כך שהתנגד למחיקת ציור קיר אנטישמי בלונדון, בו נראים בנקאים יהודים משחקים מונופול על גבם של אנשים. בתגובה, מאות מפגינים מחו על האנטישמיות בלייבור מחוץ לפרלמנט הבריטי וקראו קריאות "מספיק" ו"למען הרבים, לא למען היהודי", בהתכתבות עם סיסמת המפלגה בבחירות האחרונות: "למען הרבים, לא המעטים". מספר ימים מאוחר יותר התפטרה בכירה במפלגת הלייבור ותומכת של קורבין, כריסטין שוקרופט, לאחר שדווח כי היא התנגדה להשעייתו של מועמד המפלגה שהואשם בהכחשת שואה.  

מפגין נגד האנטישמיות במפלגת הלייבור. צילום: AFP
מפגין נגד האנטישמיות במפלגת הלייבור. צילום: AFP

 

בתוך כך, ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, התייחסה לבעיית האנטישמיות בממלכה במסר לקהילה היהודית לכבוד חג הפסח. "יציאת מצרים לא סימלה את קץ הרדיפה האנטישמית", אמרה מיי, מנהיגת המפלגה השמרנית. "במשך אלפי שנים, צאצאיהם של אלה שהובלו לחירות על ידי משה המשיכו לסבול שנאה, אפלייה ואלימות. זהו מצב שנמשך עד היום, כולל, אני מצטערת לומר, כאן בבריטניה. פעלתי להילחם בבעיה זו, דרך השקעה בביטחון הקהילה היהודית ובאמצעות חינוך, עם הקמת אנדרטת שואה לאומית על מנת להזכיר לכולנו לאן שנאה יכולה להוביל".  



כזכור, ב-2016, קן ליווינגסטון, ראש עיריית לונדון לשעבר וחבר מפלגת הלייבור, טען שהצורר הנאצי אדולף היטלר "תמך בציונות לפני שהשתגע והרג שישה מיליון יהודים". דבריו של הפוליטיקאי באו על רקע הסערה שעוררו אז דבריה של חברת הפרלמנט מטעם הלייבור נאז שאה, שקראה לטרנספר של יהודים מישראל לארצות הברית. ליווינגסטון טען שדבריה של שאה אינם אנטישמיים.