מאות בני אדם הגיעו הערב (ראשון) לרחוב המלך ג'ורג' בתל אביב כדי למחות נגד האירועים ביום שישי האחרון בגבול הרצועה, בהם נהרגו כ-16 פלסטינים וביניהם 10 פעילי הזרוע הצבאית של חמאס. בתוך כך, יו"ר מרצ תמר זנדברג, שספגה ביממה האחרונה ביקורות חריפות בעקבות דרישתה לפתוח בבדיקה ישראלית של האירועים, הגיבה בתוכנית 'שש עם עודד בן עמי' להתקפות נגדה ונגד מפלגתה.

כשנשאלה זנדברג האם לא היה נכון להמתין ולתת לאירוע להסתיים ואז לתת לצה"ל לחקור את עצמו, ענתה יו"ר מרצ: "הסיבה הייתה שאנחנו נבחן את עצמנו ונסיק מסקנות. אנחנו יודעים שמדובר בקמפיין שעלול לקחת כמה שבועות ויודעים שהאזור על סף התדרדרות".
 
"זה הזמן להסתכל על עצמנו, להסיק את המסקנות ולעצור עכשיו לפני שתושבי עוטף עזה ייכנסו למקלטים ולמנוע הידרדרות לסבב אלים. זה הזמן לעצור עכשיו לפני שחיילי צה"ל נערכים על הגבול ולפני שחלילה זה ידרדר לאלימות". אני לא הצעתי ועדת חקירה, הצעתי בדיקה כדי שנוכל להפיק לקחים לעתיד הקרוב. דוח מבקר המדינה קבע שלא נעשתה חשיבה איזה אלטרנטיבות עלינו לבחור. אנחנו הקול הביקורתי שמרים את הדגל הזה עכשיו", אמרה זנדברג.

ההפגנה בת"א. צילום: אבשלום ששוני
את לא סומכת על הרמטכ"ל ועל הדרג הבכיר בצה"ל?

 "אני סומכת אבל זה לא אומר שזה על עיוור. אנחנו אזרחים ויש לנו את מלוא הלגיטימציה לראות מה קורה ולנסות למנוע סבב של אלימות". 
מה התגובות שלך כלפי הצד הימני והשמאלי במפה הפוליטית שמבקרים אותך בחריפות?
.  "אני רגילה להיות הקול האחד הבודד שמסתבר אחר כך שהוא צדק. אנחנו אלה היום שמרימים את הדגל הביקורתי. הימין תמיד תאב עוד אש ועוד כוח והתוצאות גרועות. אני מכירה את המציאות הזו ואני עומדת על חובתנו להשמיע את הקול הזה זה הקול הפטריוטי שימנע הרג בחיי אדם".

החמאס מודה שמי שנהרג בגדר הם פעיליו.
 "מאה אחוז, אז חמאס הוא ארגון טרור מתועב. נשאלת השאלה, האם אנחנו ניגרר לתסריט שהחמאס מכתיב לנו או שניקח לידינו את המושכות ונקבע בעצמנו מה יקרה עלינו לא להיגרר לסבב לחימה נוסף".

ההפגנה בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני
את מרגישה שקיבלו את ההתנצלות שלך על קלוגהפט?
"בוחנים אותי. אני שגיתי ולכן התנצלתי. לקחתי אחריות ואני מוכנה לקחת עליי את האחריות שבתפקיד יו"ר מרצ".

ח"כ תומא-סלימאן: "ירו בלי למצמץ"

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת) אמרה בנאומה במהלך ההפגנה בתל אביב: "יהודים וערבים פלסטינים עומדים כאן בלב תל אביב להגיד לא בשמנו, די למלחמות, די להרג, בזמן שהתכוננו חברנו היהודים לחגוג את חג החירות יצאו העזתים לחפש את החירות שלהם, החירות מהכיבוש, החירות מהמצור, החירות מכל ניסיונות הדיכוי וההשפלה, ומה חיכה להם במקביל? ממשלת ביבי-ליברמן, ממשלת הפושעים שהכינה את הקרקע לטבח וירתה בלי למצמץ על אזרחים, על ילדים על נשים שחיפשו את החירות שלהם".

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) אמר בנאומו: "ליברמן ועד גבאי ולפיד, כולם תקפו אתמול את היחידים שמבקשים להילחם לא רק נגד האויבים, אלא גם על דמותה המוסרית של מדינת ישראל. האם ירי צלפים על מפגינים יביא שקט לדרום? ההיפך הוא הנכון, אלימות גוררת אלימות. ירי גורר ירי. השקט יבוא רק אם במקום להשקיע 50 מיליארד שקל במכשול בין עזה לישראל, מכשול שסופו להתמוטט. ישקיעו את הכספים האלו בשיקום רצועת עזה".