סערת קובי מידן נמשכת:יואב לימור שוחח הבוקר (שני) בתוכניתו ב-103FM עם מפקד תחנת גלי צה"ל לשעבר אבי בניהו ועם המגיש שרון גל בנוגע להתבטאויותיו של המגיש והשדר קובי מידן שבמהלך העימותים בגבול רצועת עזה צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "מתבייש להיות ישראלי", לאפשרות כי יפוטר מהתחנה הצבאית בעקבות דברים אלה.   



"טרם הוחלט על עתידו בתחנה הצבאית", אמר בניהו, והוסיף, "אך אני חושב שהדברים שכתב בעמוד הטוויטר היו מיותרים, על אף הדברים שכתב לא הייתי משעה אותו מתפקידו. עלינו להפסיק לפסול ולקרוע את בשרם של אנשים בגלל אמירות שאינן מוצאות חן בעיננו. על גלי צה"ל ישנם המון זכוכיות מגדלת שבוחנות אותה ללא הרף. מצפים ממנה ומשדירה לנהוג באחריות יתרה. קובי מידן הסביר שכתב את הפוסט בשישי בערב לפני שידע מה התרחש בשטח ואילו היה יודע לא היה מפרסם את הדברים. אין סיבה למנוע ממנו עבודה בתחנה בגלל הטעות הזו".






קובי מידן, צילום: אריאל בשור
קובי מידן, צילום: אריאל בשור




עוד הוסיף: "בגלי צה"ל ישנה תופעה בה שדרנית צעירים אומרים איזושהי שטות במטרה שיושעו זמנית וכך יקבלו ובולטות תקשורתית סביבם, זה לא המקרה. אני שמח עירית לינור חזרה לשדר בתחנה אחרי שעשתה טעות ומצטער שאראל איננו בתחנה עוד. יש לזכור שקובי מידן לא אמר שום דבר חריג באמצעות המיקרופון של גלי צה"ל. אני אכן חושב שאמירתו לא הייתה במקום אך לא צריך לבחון כל אחד בזכוכית מגדלת על כל שטות שהוא אומר רק בגלל שהוא משדר בגל"צ. הייתי מעמיד אותו על טעותו ומסיים את הפרשה".



לשיחה הצטרף שרון גל שהתייחס לדברים: "אני מסכים עם מרבית הדברים שטען אבי בניהו ואני לא בעד סתימת פיות של השמאל על כל אמירה מימין. חופש ביטוי רחב הוא דבר חשוב. אני חושב שלא צריכה להיות תחנה צבאית במדינת ישראל. אילו קובי מידן היה משדר ברדיו fm103 או ברדיו דרום איש לא היה דורש לפטרו מהתחנה. אנחנו במדינה דמוקרטית ולכל אחד יש את הזכות לחופש ביטוי. זכותו של קובי מידן לומר את דבריו גם אם הם מקוממים ומעוררי חלחלה בזמן שחיילי צה"ל נמצאים בשטח במקום בליל הסדר עם משפחותיהם. איך קובי מידן יכול לבקר את צה"ל בצורה כה בוטה ולאחר מכן לקום בבוקר ולשדר למיקרופון הצבאי? את הדילמה הזו צריך לפתור אחת ולתמיד. ההגשה בגלי צה"ל מחייבת. התחנה הזו היא הבית של חיילים ובתחנה שכזו אי אפשר להעלות מחבל לשיחה של עשר דקות רצופות לאחר שהיה 12 שנים בכלא ומקבל כבוד של מלכים בשידור של רזי ברקאי. באותה תחנה ישנם 8 שעות שידור של אנשים ממחנה מאוד ספציפי כשלימין אין מקום בה. זה דבר לא תקין בבסיסו ועליו להשתנות".




עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן