"השירים שאני כותב יכולים לתפוס אותי בכל מקום: בחוץ בדרך לאנשהו, בלילה במיטה או אפילו בזמן פגישה. ברגע שזה אמיתי וזה קורה, אני מוכרח לעזוב הכל ולכתוב, כי רק ברגע הזה אני יודע שיש שיר שבאמת מגדיר את ה'אני הפנימי'", משתף עמיר בניון.



מי שבשני העשורים האחרונים תרם לפנתיאון לא מעט קלאסיקות, בהן "כשאת עצובה", "ניצחת איתי הכל", "שלכת" ו"עומד בשער", הוציא עד היום 15 אלבומים ונחשב לאחד הכותבים והמלחינים היותר מוכשרים כאן, ולאחד הקולות הגדולים במוזיקה הישראלית בכל הזמנים, הוציא לאחרונה שיר חדש, "לנסוק איתך".



הראיון איתו מתקיים כשבניון בתוך האוטו בזמן שטיפת המכונית, תוך שהוא מתנצל: "סליחה שאתה נאלץ לשמוע את הרעש הזה".





את "לנסוק איתך" יצר בניון עם אסף אטדגי, המנהל האישי של עומר אדם. "כל הקסם בשיר הוא שכל אחד יכול לפרש אותו אחרת", אומר בניון. "אני חושב שעצם העובדה שהשיר עוסק בכמיהה וברצון של גיבור השיר לעשות הרבה דברים לאהובתו כמו שהוא חולם, אך בפועל אינו עושה דבר, אלא רק מדגיש את הדיסוננס בין הרצוי למצוי, הופכת את השיר לאמיתי ולכזה שקל לרוב האנשים להזדהות אתו".



לדבריו, הוא עצמו ממש לא רומנטיקן חסר תקנה, כפי שמצטייר בשיריו. "אם להיות רומנטיקן זה להביא פרחים ומתנות לאהובתך, אני ההפך הגמור. אהובתי יודעת שאני אוהב אותה, גם בלי להתעסק בחומריות", הוא מסביר.



האם השיר מבשר על אלבום חדש?
"האמת היא שכרגע אני בעיקר עסוק בעשייה. בקרוב יצא עוד שיר שכתבתי וצולם לו קליפ, ואז עוד שיר. אני משער שברגע שיתווספו מספיק שירים, אוציא גם אלבום. כרגע אני עסוק בעיקר בליצור".



איך אתה מחליט איזה שיר מספיק טוב כדי לשחר אותו?
"האמת שזו החלטה קשה, אבל התשובה היא רגש נטו. יש לא מעט שירים שכתבתי לאורך השנים ואני מאד אוהב, אבל זה לא מרגיש לי מספיק טוב כדי לשחרר אותם. כשאני מרגיש שהגיע הזמן, אני מוציא אותם, ואז אני יודע שזה יצא מוצלח מבחינתי".



עד כמה השינויים בטעם הקהל הישראלי והטרנדים החדשים משפיעים על יצירותיך?
"השירים שאני יוצר הם בעיקר בהשראת חוויות כאלו ואחרות שאני חווה מדי יום ביומו, ולכן כל שיר יוצא אחר ושונה מהשני. איך שעושים את השיר, זה פחות העניין מבחינתי. צריך ללכת רק לפי מה שאתה מרגיש. כשרציתי בזמנו לעשות מוזיקה אלקטרונית, עשיתי. אם יש תוכן - ורק אם יש תוכן - האדם עושה את הבגד ולא להפך. אם אין תוכן, צריך לחפש כל מיני דברים חיצוניים בשביל שיישמע שיש. אני מתעסק בעיקר בתוכן".