לרגל חגיגות ה-70 למדינת ישראל החליט משרד הכלכלה והתעשייה לחדשנות הישראלית, להעמיד לבחירת הציבור את המוצרים והטכנולוגיות פורצי הדרך אשר יוזמו ופותחו בישראל לאורך שנות קיומה. 


במסגרת התחרות, המגיעה השבוע לשלב האחרון, שבסופו תיבחר ותוכרז בעוד כשבועיים ההמצאה של המדינה, עמדו בשבועות האחרונות לבחירת הציבור, באינטרנט 70 מההמצאות הגדולות ופורצות הדרך אשר הומצאו ופותחו לאורך שנות קיומה של המדינה. מתוכן בחר הציבור את ההמצאות אשר משפיעות על כמות גדולה של אנשים בעולם, מעצבות את המציאות, הופכות את העולם לטוב יותר, ומהוות עבורנו מקור לגאווה לאומית.

ישראל הפכה במהלך שנות קיומה למעצמה עולמית בכל מה שנוגע ביזמות וחדשנות טכנולוגית ומדעית. החדשנות הישראלית מקורה בצורך הקיומי של המדינה עוד בשנותיה הראשונות להגן על עצמה בכוחותיה ולפתח כושר ייצור עצמאי. החדשנות, הרעיונות וההמצאות אשר יצאו מהתעשיות הצבאיות, יושמו בהמשך בתחומים האזרחיים גם כן, פרצו אל העולם כולו והפכו את ישראל למעצמה עולמית.
שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, אמר כי "לאורך שנות קיומה הגיעה מדינת ישראל להישגים ייחודיים ומצוינות יוצאת דופן, ובזכות ההכרה בחשיבות המחקר, הפיתוח, החדשנות ובעיקר ההון האנושי, הפכנו למעיין נובע של יצירתיות וחדשנות ולחממה טכנולוגית המהווה השראה לעולם כולו והרבה גאווה לאומית לכולנו"