האם נמצא התקדים שיחזק את עמדת שרת התרבות מירי רגב מול יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין? חדשות "כאן" חשפו הערב (שלישי), כי ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר נאם בעבר בטקס הדלקת המשואות של יום העצמאות, בשנת ה-50 למדינה, וזאת בניגוד לטענה כי ראשי ממשלות בעבר לא נאמו בטקס זה. 


עם זאת נראה כי לא מדובר היה בנאום של ממש משום שנתניהו התכבד רק בהקראת קטע ממגילת העצמאות ולא נשא נאום. נתניהו אמר את הדברים הבאים: ,אני בנימין בן בנציון נתניהו, יליד מדינת ישראל, ראש ממשלת ישראל בשנת ה-50 לקיומה ובפתח שנתה ה-51, מתכבד בזה בפרוס יום חג העצמאות לחזור ולקבוע את הדברים שקבע ראש ממשלת ישראל הראשון, דוד בן גוריון, ביום ה' באייר תש"ח, אור ל-15 במאי 1948, במוזיאון תל אביב, במסמך היסוד הידוע בשם מגילת העצמאות.

"זוהי זכותו הטבעית של העם היהודי להיות ככל עם ועם, עומד ברשות עצמו במדינתו הריבונית. לפיכך התכנסנו, אנו חברי מועצת העם, נציגי הישוב העברי והתנועה הציונית, ביום סיום המנדט הבריטי על ארץ ישראל, ובתוקף זכותנו הטבעית וההיסטורית ועל יסוד החלטת עצרת האומות המאוחדות אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל". אמר נתניהו בטקס, סיים במילים "תחי מדינת ישראל לדור דורים" וחזר לשבת במקומו.



רגב: "נאום נתניהו נכון לציבור ולמדנה"

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, אמרה בעקבות הסרטון שמוכיח כי ראש הממשלה אכן נאם בעבר בטקס הדלקת המשואות, כי "באמת משמח אותי ומכניס את כל הפרשייה הזאת לפרופורציה. בוודאי שמה שלא הפריע לדן תיכון, לא צריך להפריע ליו"ר הכנסת הנוכחי". היא הוסיפה כי "מקווה שיגיעו גם נשיא המדינה, גם ראש הממשלה וגם יו"ר הכנסת. זה נכון לציבור ולמדינה. מה שנכון לשנת ה-50 נכון גם לשנת ה-70. זה ממלכתי".