טקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות, שיתרחש בעוד כשבועיים, מהווה את אחד המוקדים המרגשים והגדולים ביותר של חגיגות ה-70 למדינה. אחד האנשים שנבחרו להדליק את המשואה הוא הזמר שלמה ארצי, אחד מהיוצרים הגדולים ביותר של המוזיקה הישראלית מאז שפרץ לתודעה בתחילת שנות השבעים עם השיר "פתאום עכשיו פתאום היום". הטקס יעמוד השנה בסימן "מורשת של חדשנות". הוועדה נימקה את הבחירה בכך שמדובר ב"יוצר המוכשר, מגדולי פזמונאי הארץ.



"בסגנונו הייחודי מבטא ארצי בשירתו, בכתיבתו העיתונאית ובשידוריו ברדיו את חוויית  החיים בישראל. שיריו וכתביו הפכו לחלק בל ינותק ממורשתה התרבותית של המדינה. נוסף על פעילותו התרבותית הענפה, שלמה בעל תודעה חברתית, שבאה לידי ביטוי בעמותת "צמאון", הפועלת למען הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל". ארצי נבחר על ידי חברי הועדה הציבורית בראשות מנהל מרכז ההסברה, מושיק אביב". 


השרה רגב אמרה לאחר ההודעה כי "שמחתי לבשר לשלמה ארצי על הבחירה בו להדליק משואה לרגל חגיגות 70 שנה למדינה שלנו. שלמה התרגש מאוד מהודעתי וניכר, כי כתובה בכל נימי נפשו שירת הווייתה של הארץ הזאת, על כל חלקיה. שלמה, הצבר הישראלי,  מסמל את תחייתו של הדור השני לשורדי השואה. הפזמונים שלו, כמו גם פעילותו הציבורית למען הפריפריה בישראל, מרווים את הצימאון התרבותי של כל חלקי העם. שלמה, אני וכל העם בישראל מצדיעים לך ומאחלים לך עוד הרבה שנים של כתיבה ועשיית טוב ב'גן העדן של ילדות',  הארץ המובטחת, עליה חלמו ולחמו כה רבים".