פייסבוק מודה: 87 מיליון משתמשים ברשת החברתית הושפעו משערוריית קיימברידג' אנליטיקה, כך מסרה הערב (רביעי) החברה. ההערכה הראשונית היתה שחברת המחקר הבריטית, שנשכרה על ידי קמפיין טראמפ לנשיאות, השיגה מידע על 50 מיליון משתמשים. המידע מתפרסם כשבוע לפני מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, צפוי להעיד בפני הקונגרס. 



כזכור, הפרשה התפוצצה אחרי שכריס וויילי, עובד לשעבר בחברת איסוף המידע, חשף בשיחה עם האובזרבר הבריטי כי החברה הצליחה להשתלט על כ-50 מיליון חשבונות פייסבוק של מצביעים אמריקאים כדי להשפיע על אופן הצבעתם בבחירות. בתגובה טענו בפייסבוק כי החברה הבריטית הונתה אותם. רק יממה לאחר מכן הגיעה תגובתו של צוקרברג, שאמר כי "עשינו מספר טעויות ויש לנו דברים נוספים שאנחנו צריכים לעשות וצעדים נוספים לנקוט בהם".



לדברי מייסד החברה, הם דרשו מקיימברידג' אנליטיקה למחוק את המידע ואף קיבלו לכך אישור רשמי. "הקמתי את פייסבוק ובסופו של דבר אני אחראי למה שקורה בפלטפורמה הזו", סיכם צוקרברג, "אני רציני בנושא הצעדים שננקוט ונוודא שהדבר לא יחזור על עצמו בעתיד. עם זאת זה לא יכול לשנות את מה שקרה בעבר. נלמד מהניסיון הזה כדי להפוך את הפלטפורמה לבטוחה יותר בעתיד. רוצה להודות למי שממשיכים להאמין בנו ובמשימה שלנו. יודע שייקח זמן לתקן את הכל אבל נעבור את זה כדי לייצר שירות טוב ביותר בעתיד".



בעקבות הפרשה פתחו הרשויות במפר מדינות בחקירה לגבי דליפת המידע, כולל בישראל. מהרשות להגנת הפרטיות נמסר כי "לפי דיני הפרטיות, שימוש במידע אישי ייעשה רק למטרה שלשמה הוא נמסר וניתן להעבירו לגורם אחר רק אם ניתנה לכך הסכמה. בהתאם לכך, הרשות תחקור אם נעשה שימוש בלתי חוקי במידע אישי של משתמשים ישראלים, באופן שפוגע בזכותם לפרטיות, ומפר את דיני הגנת הפרטיות בישראל".



בשבוע שעבר הודיעה פייסבוק על נקיטת שורה של פעולות על מנת להבטיח שמקרה כזה לא יישנה. בין היתר הודיעה על עדכונים חדשים בתפריט הגדרות הפרטיות ובכלים שהיא מעמידה לטובת המשתמשים שנועדו להקל על משתמשים לשלוט במידע האישי שלהם.



כאמור, בשבוע הבא יגיע צוקרברג לוושינגטון, על מנת להעיד בפני ועדה של בית הנבחרים. מקורבים למנכ"ל פייסבוק אמרו כי הוא מגיע להעיד כדי להפעיל לחץ על מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי ועל מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי, כדי שיגיעו לשימוע גם הם. הבוקר דווח כי יו"ר ועדת המשפט של הסנאט, צ'ארק גראסלי, הזמין באופן רשמי את שלושת המנכלים לדיון מיוחד בנושא מדיניות הפרטיות, שיתקיים ב-10 באפריל. בתוך כך, עוד דווח בתקשורת הבריטית כי צוקרברג סירב לבקשה דומה שהגיעה מהפרלמנט הבריטי. במקום זאת, הוא מעוניין לשלוח שני בכירים אחרים בחברה.