דרמה נוספת בפרשת הפעוט שטבע למוות בבריכה במלון באשדוד: צוות זק"א שהוביל היום (חמישי) את גופת הפעוט מהמכון לרפואה משפטית באבו כביר לכלא שיקמה, על מנת לאפשר לאביו לקרוא עליו קדיש לפני שיצאו למסע הלוויה שלו בירושלים, הותקף על ידי חרדים קיצוניים בהגיעו לכיכר השבת בבירה.



אותם חרדים חסמו את דרכו של רכב זק"א, פרצו לתוכו, הכו נמרצות את הרב בנצי אויריניג, האיש שהשגיח על גופת הפעוט מהרגע שיצאה מהמכון לרפואה משפטית, חטפו את הגופה, הכניסו אותה לרכב פרטי ונמלטו לכיוון בית העלמין. גורמים בזק"א מציינים: "הם פשוט חיפשו מישהו לכלות בו את זעמם, הרב אוירינג היה הקורבן. זה לא נעים, אתה מוביל פעוט ומגונן עליו, יוצא מהבית באמצע החג, ובסוף גם חובטים בך ללא רחם".



כזכור, הנתיחה שלאחר המוות התבצעה לאחר שבג"ץ דחה את עתירת המשפחה שקראה למנוע את ההליך. בהחלטתם קבעו השופטים, כי "נוכח החומר שהתקבל, אין לשלול בשלב זה סיבת מוות נוספת על הסיבה שעלתה מגרסת ההורים, ואין מדובר רק בשאלות שעניינן אופי הטביעה".

"השתכנענו כי מחומר החקירה עד כה עולה חשד סביר כי המוות נגרם בעבירה, וכי נתיחת הגופה חיונית כדי לברר את סיבת המוות. נתנו דעתנו גם לטענות הנכבדות באשר לשמירה על כבוד המת ועל האיזונים הנדרשים בהקשר זה, אך הגענו למסקנה כי אין מנוס בנסיבות העניין מן הנתיחה בשל תרומתה הצפויה המשמעותית לקביעת סיבת המוות ובהעדר חלופה חקירתית פוגענית פחות".