סעודיה ומצרים מציעות לחמאס לפתוח את מעבר רפיח משני צדדיו באופן קבוע, בתמורה לסיום "צעדות השיבה" מרצועת עזה לגדר הגבול עם ישראל, כך דיווח היום (שבת) אתר בוואבת א-שארק (שער המזרח). האתר מצטט גורם עלום שם במשרד החוץ בקהיר שאמר כי "מצרים מובילה מהלך ערבי, בהכוונת סעודיה, ללחוץ על ארגון חמאס להפסקת צעדת השיבה הגדולה".
 
עוד נמסר מפי הגורם כי "המצב בתוך רצועת עזה מתקרב לפיצוץ בפני כל מי שמטיל מצור עליה, ישראל ברגעים אלה, אך יש חשש שהזעם הפלסטיני יעבור לכיוון המצרי בשבועות הקרובים". לכן המשיך הגורם כי "קהיר נמצאת בעמדה מביכה ברמה מקומית, לאומית ובינלאומית". המקור הוסיף עוד כי קהיר, בשיתוף פעולה עם ריאד, החלה במגעים עם ארגון חמאס ולוחצת עליו להפסיק את הצעדות ולנסות להשתלט על המצב בשטח "לפני שהוא יתדרדר עוד ואף ייצא מכלל שליטה".


סיום הצעדות בתמורה לפתיחת מעבר רפיח. צילום: רשתות ערביות
סיום הצעדות בתמורה לפתיחת מעבר רפיח. צילום: רשתות ערביות


החשש הסעודי - המצב ברצועה יעכב את "עסקת המאה"
 
הגורם המצרי אמר עוד כי "צעדת השיבה מביכה מדינות ערביות רבות (בהן מצרים, סעודיה והאמירויות - י.ע.), שהסירו את ידיהן לחלוטין מהסוגיה הפלסטינית, כאשר הן מתאמצות במקביל להביא לאווירה שתאפשר את 'עסקת המאה' של טראמפ, אך העימותים על הגבול הישראלי מעכבים זאת". המקור המצרי הוסיף עוד, כי סעודיה ומצרים מתאמצות להפסיק את העימותים עם ישראל, עד למצב שבו הן מציעות יוזמה בפני חמאס לפתיחת מעבר רפיח בצורה מלאה, כדי להקל על המצור שבו נמצאים תושבי עזה. 
 

יש לציין, כי העיתון הלונדוני ״אל-חיאת״ חשף אתמול (שישי),  כי משלחת מצרית תגיע בימים הקרובים לרצועה על מנת להיוועד עם הנהגת חמאס ותדון עמה על המשבר, ועל הפיוס הפנים-הפלסטיני. מקורות אמרו לעיתון המקורב לסעודיה, כי הגנרל המצרי עבאס כאמל, ראש המודיעין המצרי, הטיל על המשלחת הביטחונית הבכירה, להגיע לרצועת עזה, כדי להביא "לנטרול המצב הנפיץ בין הרשות הפלסטינית וחמאס מצד אחד ובין חמאס וישראל מצד שני".