אומנם בימינו עדיין לא נמצאו הוכחות לקיומם של זומבים, אבל מידי פעם צצים אנשים וחיות אחרות שמציגות התנהגות דומה. זה בדיוק מה שקרה לאחרונה בעיירה קטנה בארה"ב, בה אוכלוסיית דביבונים דמויי זומבים מעוררים אימה בימים אלו בקרב התושבים. המשטרה ביאנגסטאון, אוהיו, סיפרה שקיבלה בשבועות האחרונים כ-15 דיווחים לפחות על דביבונים שמתנהגים מוזר, כשבין היתר הם הולכים על רגליהם האחוריות, חושפים שיניים כשקצף יוצא מפיהם ונראה שהם איבדו את הפחד הטבעי שלהם מבני אדם.

כמו כן, רוב המפגשים איתם אירעו במהלך היום, למרות שבדרך כלל אלו בעלי חיים שנוטים להיות פעילים בלילה. "הכנסתי את הכלבים שלי חזרה הביתה, ודביבון אחד עקב אחרינו עד הדלת", סיפר רוברט סווגשאל לחדשות WKBN-TV, שגם הספיק לצלם את היצורים המבהילים. "הוא עמד על רגליו האחוריות וחשף את שיניו, אף פעם לא ראיתי דביבונים מתנהגים ככה". הוא הוסיף שלאחר מכן בעל החיים נפל לאחור ונכנס למצב של מעין שינה, התעורר ושוב חזר להתנהגותו המוזרה. רוברט התקשר מיד למשטרה אך לא פני שצילם את בעל החיים והעלה את התמונות לפייסבוק. לצערו, המשטרה לא ממש ידעה מה לעשות וניסתה לשווא להבריח אותו.


מכיוון שעלה חשש שמדובר בכלבת, אותו דביבון הורדם יחד עם 14 נוספים שנחשדו כחולים במחלה. מקרים דומים אף נצפו לאחרונה במקומות נוספים, ביניהם מחוז קוק, אילינוי. "הם הולכים ממש לאט ולא נראה שהם שמים לב לסביבתם", הסבירה דונה אלכסנדר, מנהלת המחלקה לבקרת בעלי חיים וכלבת במחוז קוק לחדשות CBS. "הם לא מראים שום פחד מבני אדם. הם מסתובבים לאור יום, לפעמים הם נשכבים למרות שהם ערים לחלוטין".


אומנם הדבר לא אושר רשמית, אך במחלקת משאבי הטבע של אוהיו חושבים שמדובר בכלל בכלבלבת, שגם היא מחלה קטלנית וחסרת מרפא. למרות שהיא משויכת בעיקר לכלבים, כלבלבת נצפתה לא מעט פעמים גם בקרב בעלי חיים אחרים ביניהם שועלים, זאבי ערבות, בואשים וכאמור דביבונים.