סינטייהו שפראו, בן 18, הגיע לישראל לפני חג הפסח לקראת חידון התנ"ך העולמי שייערך ביום העצמאות. בנמל התעופה חיכו לו חבריו, אחיו, ואביו שעלה לישראל בשנת 2001. סינטייהו ממתין יותר מעשור לאישור ממשרד הפנים לעלות לישראל ולהתאחד עם אביו ועם בני משפחתו. סינטייהו הנרגש הסביר: "זהו החלום שלי מאז הילדות, לעשות משהו בשביל הקהילה שלי. כאשר גדלתי ראיתי את הסבל שלהם...אני מייצג לא רק עצמי אלא את כל הקהילה היהודית באתיופיה הממתינה לעלייה. עכשיו ברוך ה', אני הולך להגשים את חלומי".



אולם סינטייהו לא ציין שהביקור בישראל הוא בבחינת "לראות את הארץ המובטחת" בלבד. הוא לא יוכל בינתיים לעלות לישראל ולהתאחד עם משפחתו, בשל מדיניות משרד הפנים בנושא עליית יהודי אתיופיה, המעלה אותם טיפין טיפין.



משרד הפנים דאג שסינטייהו ישאיר את הערבויות המתאימות לשובו לאתיופיה, כמקובל במקרים של יהודים אתיופים מסורבי עלייה היוצאים לבקר בישראל לרגל חתונה או שמחה של קרובי משפחתם. 



למרות החלטות ממשלה קודמות בנושא, הממשלה ממשיכה לעכב את המשך העלייה מאתיופיה והשאירה את הנושא מחוץ למסגרת תקציב המדינה הנוכחי. לאחרונה ערך מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה הפגנה, בהשתתפות כאלף איש, מחוץ למשכן הכנסת, כמחאה על מה שכינו "אי המשך העלייה".



חידון התנ"ך העולמי בשנה שעברה. צילום: שלומי כהן



המאבק הסוער הולך וצובר צורה של מאבק לאומי, במיוחד לאור התייצבותה של תנועת בני עקיבא לאחרונה לימין הקהילה האתיופית, לצד תנועות נוער נוספות כמו הנוער העובד והלומד ושלל מכינות קדם צבאיות. בני עקיבא מייצגת את הזרם המרכזי בקרב בני הנוער של הציונות הדתית, ולכן מדובר בתפנית חשובה במאבק, מאחר שבעבר זרמים שונים בציונות הדתית התלבטו לגבי העלאת שארית הקהילה היהודית מאתיופיה.



ממטה המאבק למען יהודי אתיופיה נמסר כי הם נערכים להרחבת המחאה אם העלייה תמשיך להתעכב. דוברות הארגון הסבירה: "אנו דורשים שהמדינה תיישם את החלטותיה ותעלה לאלתר את 8,000 זכאי העלייה שאושרו". ממשרד הפנים לא נמסרה תגובה.