רוב האנשים פוחדים מבתי חולים ומעדיפים להימנע מלהגיע לשם מכל סיבה שהיא, על אחת כמה וכמה עבור הליך רפואי או ניתוח. אומנם ברוב המקרים אין באמת הצדקה לפחד הזה, אך לפעמים דברים משתבשים והתרחיש הגרוע וההזוי ביותר מתרחש. זה בדיוק מה שקרה לצעירה אחת מרוסיה שנחנטה בעודה בחיים בגלל טעות קטלנית שעשו הרופאים שלה.



כמו רבים אחרים, יקטרינה פדיאווה, 27, הגיעה לבית החולים בעיר אוליאנובסק עבור ניתוח שגרתי שלא היה אמור לסכן את חייה. על פי הדיווחים בכלי התקשורת הרוסיים, הניתוח עצמו התנהל כשורה, אך הבעיה הייתה שהרופאים התבלבלו ושמו לה אינפוזיה עם פורמלין - המיועדת עבור חניטת גופות -במקום אינפוזיה רגילה המכילה תמיסת מלח.



אימה, גלינה, סיפרה שלאחר הניתוח אף רופא לא ניגש לבדוק את יקטרינה, והיא סבלה במשך יומיים מכאבים קשים, הקאות  ופרכוסים ולבסוף נכנסה לתרדמת: "הרגליים שלה זזו, היא פרכסה. כל גופה רעד. שמתי לה גרביים וחלוק ושמיכה, אבל היא המשיכה לרעוד. התחננתי בפניהם, 'בבקשה תעזרו לה, היא בתי היחידה'". אבל במקום לנסות לעשות במשהו בנידון, גלינה סיפרה שהם אמרו לה ללכת הביתה לבשל מרק עוף לבתה ולהפסיק לדאוג.



הרופאים  סרבו להגיד לה מה עשו וניסו לשלוח אותה הביתה. גלינה וביתה יקטרינה
הרופאים סרבו להגיד לה מה עשו וניסו לשלוח אותה הביתה. גלינה וביתה יקטרינה
 
לדבריה, הרופאים ידעו שמשהו לא בסדר, ופשוט ניסו להיפטר ממנה כדי שלא יצטרכו להתמודד עם זה. הם סרבו להגיד לה מה קרה, וכאשר הלכה שוב לחפש אותם ראתה אותם מתגודדים ומנסים להחליט איך להסביר לה מה עשו. לבסוף אחד מהם ניגש אליה ואמר לה רק ש"נעשתה טעות רפואית. היא בתרדמת כעת, הלב שלה, הריאות והכבד שלה הפסיקו לעבוד. היא מחוברת למכונת הנשמה". הם ניסו לבסוף לנסות להצילה והיא קיבלה עשרות תרופות, אך ללא הועיל. לבסוף אחד הרופאים התוודה בפניה שנתנו בטעות לבתה פורמלין. "הבנתי שגופה פשוט נהרס מבפנים", סיפרה אימה.

בשלב זה גלינה החליטה להטיס את ביתה לבית חולים בעל שם במוסקבה, שם פדיאווה התעוררה פעם אחת, אך מתה לבסוף מאי ספיקת לב וכשל נשימתי. כעת, האם מתכננת לתבוע את בית החולים כשלדבריה לא מדובר רק ברשלנות רפואית אלא ב"רצח טהור": "הרופאים שניתחו אותה הבינו ששמו לה אינפוזיה לא נכונה. הם היו צריכים לעשות משהו בנידון אבל הם לא עשו כלום".