האם ישראל תיקח אחריות על התקיפה האווירית בסוריה? לעת עתה ארצות הברית מכחישה וישראל שומרות על שתיקה. יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר הבוקר (שני) בתוכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM, כי התקיפה הייתה מוצדקת וכי "הסדר העולמי קרס" בעקבות מלחמת האזרחים בסוריה.

"אל תצפו ממני להתייחס לנושא אלא בכללותו. מי שתקף בסוריה הלילה פעל נכון ולא אתייחס לעוד ספקולציות", אמר הרצוג. "הסיטואציה בסוריה מלמדת שהסדר העולמי שלאחר מלחמת העולם השנייה קרס. כל האמנות בנוגע לרצח עם ופשעים נגד האנושות לא מספיקות לעולם כדי לעצור את המלחמה שנמשכת כבר שבע שנים כשרודן ממשיך לשחוט את עמו והעולם שותק. נוצרה לנו מפלצת שעומדת על הגבול שלנו".
 
כשנשאל האם ישראל יכולה להשלים עם העובדה שרודן סורי שהורג את עמו חי בגבול עם ישראל השיב: "זה דבר לא נורמלי ובלתי נסבל. ברור לי לגמרי שצה"ל לא מעוניין להיכנס למלחמה עם סוריה אך טענתי מזמן שיש לבנות מהלך אזורי עם טורקיה, הליגה הערבית ונאט"ו. לצערי זה לא קרה והמצב רק הולך להתדרדר. אסד לא יישמע גם לרוסים כי איראן היא בת בריתו המאפשרת לו לבצע מה שהוא רוצה. נדרשה כאן תגובה אמריקאית נחרצת כפי שהייתה לפני שנה. מהלך כללי מלא של הרוסים והאמריקאים היה יכול לשנות את התמונה".

 

"הרוסים היו צריכים לקבוע מועד פרישה לאסד מהשלטון אך אותם מעניינת היציבות והם רוצים לדעת מי יחליף אותו", אמר יו"ר האופוזיציה. "כל עוד אין להם מחליף הם ימשיכו לגבות אותו יחד עם האיראנים. זהו מצב אסטרטגי מסוכן". לסיום הוסיף: "אני יכול לומר לכם שכשדנים בביטחון ישראל מעדכנים גם את יו"ר האופוזיציה בכל צעד שנעשה. כעת עדיפה השתיקה. אין אמנם חובה לעשות זאת אך מערכת העדכון ביני לבין ראש הממשלה היא מצוינת". 

עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן