ח”כ עודד פורר (ישראל ביתנו) פתח אתמול בהליך שנועד להביא להדחתה של ח”כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) מחברותה בכנסת. לדברי פורר, העילה לניסיון ההדחה היא קריאתה של זועבי במסיבת עיתונאים בניו יורק למיליוני פלסטינים לצעוד ולעלות על ירושלים והתבטאויותיה התומכות בארגוני ובפעולות טרור לאורך השנים.



כדי לפתוח בהליך הדחה המסתמך על סעיף 7א לחוק יסוד הכנסת, המדבר על “תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל”, יש צורך לאסוף חתימות של 70 חברי כנסת, מתוכם 10 מהאופוזיציה, לאישור ההליך בוועדת הכנסת. לאחר מכן דרוש רוב של 90 ח”כים לאישור ההדחה במליאה.


בדרישתו להדחתה כותב פורר כי “בעוד צה”ל מתמודד בעימותים ביטחוניים ופעולות טרור, זועבי התבטאה במטה האו”ם בניו יורק כי “מיליוני פלסטינים צריכים לצעוד לירושלים” כשהכוונות ברורות – לשכפל את המהלך שמנהיג חמאס בשבועות האחרונים, לפגוע בריבונותה של מדינת ישראל. יש כאן ניסיון ברור להסית את אויבינו לפגיעה בריבונות ישראל, בחיילי צה”ל ובציבור הישראלי”.



בתגובה אמרה זועבי: “זה הזמן להעמיד את המדינה הציונית אל מול פשעיה, כי רצח ורדיפה משמעותם פשע. לכן לא פלא שהפשיסטים מדברים והגזענים של ‘השמאל הציוני’ האומלל שותקים כאשר מדובר ברדיפה פוליטית טהורה. אנחנו, חברי הכנסת הפלסטינים, מייצגים את הקול השפוי הדמוקרטי והאנושי היחידי בכנסת. אנחנו היחידים שמבינים שדמוקרטיה אין פירושה עריצות הרוב הגזעני.



"הגיע הזמן לתאר את ישראל באופן מדויק, נכון וללא חשש: כי ישראל צועדת לכיוון הפשיזם. כן, הצבא הישראלי רוצח פלסטינים: נוער, נשים, עיתונאים וגברים. לא נשתוק ונילחם על זכויותינו”.