בעבר היה נהוג לחשוב שדיאטה משמעותה לוותר על כל מה שאנחנו אוהבים, שזה משהו שמאוד קשה להתמיד בו למשך חיים שלמים. כיום למזלנו, כבר הוכח שדיאטות כאלו לא עובדות, ומי שמרזה מהן עולה חזרה במשקל פלוס תוספת. לכן הגישה המקובלת היום היא שחשוב מאוד שנהנה ממה שאנחנו אוכלים ושותים, כשהדגש הוא הקפדה על איכות וכמויות.



מעבר לכך, יש דברים מסוימים שאנחנו אוהבים לאכול ולשתות שיכולים לשמש לטובתנו בכל הקשור לדיאטה, כמו קפה למשל. זו בשורה ממש מעולה לחובבי המשקה באשר הם, והמשמעות היא שאנחנו יכולים ליהנות בעודנו יורדים במשקל. הדיאטנית שרה פלווארס הסבירה לאחרונה לחדשות The Express על היתרונות הרבים של המשקה האהוב, תוך שהיא ממליצה לנו לשתות קפה מיד כשאנחנו קמים בבוקר כדי "לשפר את הזיכרון ולהעלות את רמות האנרגיה", וכמובן כדי לרדת במשקל.


אומנם אפשר לשתות כמעט כל סוג קפה, אבל פלוואר טוענת שהאפקט הכי טוב יושג עם קפה שחור: "מילת אזהרה לאוהבי הקפה שמעדיפים משהו מעבר לקפה שחור. יש משקאות קפה, כמו לאטה ופרפצ'ינו, שמכילים כמות אדירה של קלוריות וסוכר, שעלולים לגרום לעלייה במשקל, וכן להעלות את רמת האינסולין ורמת הורמון הגרלין בדם שלנו". זה גם חשוב שתשתו אותו מוקדם בבוקר כדי שההליך יהיה האפקטיבי ביותר. גם אין צורך ביותר מכוס או שתיים לצורך כך.
 
לדבריה של פלווארס, אחד היתרונות הבולטים של המשקה הפופולרי הוא שהוא מעלה זמנית את המטבוליזם שלנו: "כוס הקפה היומית שלכם יכולה לעזור לזרז את קצב חילוף החומרים, על ידי כך שהיא מגרה את התרמוגנזה, ובכך עוזרת גם לשרוף יותר שומן".

האפקט התרמוגני הוא למעשה משהו שמתרחש באופן טבעי לאחר כל ארוחה - אנחנו מכניסים אוכל לגוף ומזרזים בכך את פעולת מערכת העיכול בעזרת אנרגיה ויצירת חום. הקפה יוצר את האפקט הזה באופן זמני. יתרון נוסף של הקפה הוא העובדה שהוא מכיל חומצה כלורוגנית, שמסייעת בין היתר בהאטת ספיגת השומנים מהמעיים ועיכוב שחרור הגלוקוז מהכבד אל הדם. הפעולה האחרונה גורמת לגוף להשתמש ביותר שומן כמקור אנרגיה, בכך שהיא מדלדלת את מאגרי הגליקוגן בשרירים.