נבחרי המבקרים: לרגל חגיגות ה-70 למדינה קיים סינמטק תל אביב, משאל בין כמה ממבקרי הקולנוע המובילים בישראל שבחרו את הסרטים הטובים ביותר בתולדות הקולנוע המקומי. הסרטים הנבחרים יוקרנו באירוע שיתפרש על פני סוף השבוע הצמוד ליום העצמאות, ויפתח בהקרנה של "הלהקה" לרגל 40 שנה לצאת הסרט, בערב מיוחד בהשתתפות השחקנים.


בין הסרטים שנבחרו נמנים הסרטים הטובים ביותר בתולדות הקולנוע הישראלי על פי משאל שנערך בין כמה ממבקרי הקולנוע המובילים בישראל. 17 מבקרים מכלי תקשורת שונים בחרו את הסרטים הטובים ביותר שנוצרו במחוזותינו. במקום הראשון נבחר "ואלס עם באשיר", סרטו של ארי פולמן (2008), שיוקרן בהשתתפות הבמאי. 



את המקום השני חולקים יחד הסרטים: "תעלת בלאומילך", "אוונטי פופולו" ו"עטאש – צמאון". במקום השלישי דורגו: "מציצים", "הערת שוליים" ו"אפס ביחסי אנוש". "הלהקה", סרטו האהוב של אבי נשר שהשנה מלאו 40 שנה לצאתו, דורג לצד סרטים נוספים במקום הרביעי.



החל ממוצאי יום העצמאות ולאורך סוף השבוע שלאחריו, 19-21.4.18, יוקרנו בסינמטק מבחר עשיר של סרטים ישראליים אהובים מכל הזמנים, טרום בכורות של סרטים חדשים (בהם "הבן דוד" ו"המועדון לספרות יפה של גברת ינקלובה" בהשתתפות הבמאים), ולצד הקרנות הסרטים יתקיימו מפגשים מיוחדים והרצאות.