זה יותר משני עשורים שליאור פרחי (47) מלווה את המוזיקה הישראלית בכלל והים־תיכונית בפרט. הוא החל את דרכו כנער ששר שירי ארץ ישראל של יהורם גאון, ובשנות ה־20 המוקדמות לחייו נחשב להבטחה הגדולה של הז'אנר ולהשקעה הגדולה של האחים ראובני.



פרחי היה שם לפני שהקולגות שלו, אייל גולן ושרית חדד, חוללו את המהפכה הים־תיכונית; כשמושיק עפיה וקובי פרץ עברו משירי דיכאון לפופ ים־תיכוני; וזכה להקליט דואטים עם יפה ירקוני, משה דץ, שלמה גרוניך ואפילו סאבלימינל.



אף שלאורך השנים הספיק להוציא 11 אלבומים ולא מעט להיטי ענק כמו "כתבתי לך מכתב", "גבר משתגע", "תיזהר ממנה", "בשבילך נוצרתי" ו"חשמל באוויר" וסומן כהבטחה גדולה - נדמה שפרחי, שניחן בקול מלטף וערב לאוזן, נמצא במצב צבירה בלתי משתנה: מצד אחד יוצר וזמר פופולרי, שאחראי לכמה להיטי ענק. מצד שני, זמר שלא זכה לפריצה הגדולה, או אם תרצו להכרה.





"השירים שלי יותר מוכרים מהשם ליאור פרחי", הוא אומר ברגע של וידוי ומוסיף: "קצת מוזר להגיד על זמר שיש לו להיטי מדינה ענקיים, שכל ילד מכיר, שהוא לא פרץ. נכון, אני לא חשוף מספיק במדיה ובתקשורת ואני לא בא לתרץ את זה, אבל מדיה ויוטיוב זה עניין של כסף גדול, ומרגיש לי מוזר שזמר צריך לשלם כדי שישמיעו אותו. אני גם לא מספיק מעניין את התקשורת, כי אני לא מקור לרעש צהוב; גם מופעי חובה בקיסריה הם עניין של פרסומת יקרה מאוד שלא בהכרח מעידה על כישרון או על ביקוש רב. אף פעם לא נלחמתי יותר מדי כדי להצליח, ואני מודה שזה גם מטעמי עצלנות".



בימי הרגאטון ולהיטי האינסטנט הפורחים כפטריות אחרי הגשם, סגנונו של פרחי נשמע מחובר לשורשים ושונה מהנורמה: "רוב השירים היום נשמעים אותו דבר, בלי יותר מדי נשמה. הטקסטים בלי הרבה משמעות, הלחנים בנאליים, הביט דופק: בום, בום, בום, וכל אחד קורא לזה בשם אחר שנוח לו: רגאטון, היפ־הופ, רגאיי, מזרחית - בקיצור סלט מטבוחה. כולם מחקים את כולם, ומה שמצליח בארץ הוא תמיד שבלונה לעוד עשרות שירים שיצאו אחר כך. מה שהכי מפריע לי זה שרוב הזמרים המזרחיים איבדו את הדרך ושכחו איזו מוזיקה גרמה להם להצליח. בכך הם גורמים למוזיקה המקורית היחידה שנולדה בישראל להיכחד".





בימים אלה הוציא פרחי חידוש ל"צרות טובות": אחת הקלאסיקות הגדולות מהסיקסטיז, שכתבה שמרית אור והלחין שלום חנוך, וביצעו במקור "השלושרים".



את השיר הקליט בביצוע מסולסל במסגרת "ישראלי מילדות 2" - אלבום שני בסדרת אלבומי המחווה של פרחי לשירים הארץ־ישראליים, שעיצבו את פסקול חייו.



"כשחשבתי על הרעיון להקליט שירי ילדות ישראליים, דמיינתי מראש מינימום שני אלבומים. לאור ההצלחה היחסית של האלבום הראשון, שהתאפיין יותר בעיבודים רוקיסטיים, החלטתי בשנה החולפת להשלים אלבום שני שאופיו אלקטרוני יותר", מסביר פרחי, "'צרות טובות' ריגש אותי עוד בצעירותי, ואני שמח על הזכות לחדש אותו ולתת לו קצת מהמוטיבים שלי".





אתה בונה על הרדיו שישמיע את השיר החדש?
"לא יודע מה זה 'בונה'. אני מקווה שבכל גוף תקשורתי ישמיעו ויפרגנו לשיר שלי ולכל השירים שלי. בכלל, כמו כל אמן, אני חושב שהרדיו הוא פלטפורמה חשובה מאוד לכל זמר. בעיקר היום, בעידן היוטיוב, הזרקור מופנה לצעירים ולמוזיקה עכשווית, והרדיו מקבל תפקיד עוד יותר חשוב לזמרים ותיקים".



אתה מתגעגע לימים ההם?
"אני בעיקר מתגעגע לתמימות ולחוסר התחרותיות שאפיינה את התעשייה אז".



יש לך תחושת החמצה?
"הפספוס היחיד שאני מרגיש הוא הפספוס הכלכלי, ותאמין לי שזה כואב כשאתה רואה את סכומי העתק שהרוויחו לפני כמה שנים הזמרים הגדולים, כשאתה הקדמת את זמנך. אבל אני טוען שפרנסה היא משמיים, והקב"ה לא מקפח אף אחד".



מתי צפוי לצאת האלבום החדש?
"אני עובד כרגע על שני אלבומים במקביל: 'ישראלי מילדות 2' ואלבום חדש עם חומרים חדשים, שמתוכו אוציא סינגלים מדי פעם"