פעילי שמאל קיצוני תועדו תוקפים מילולית חיילים בגבול רצועת עזה. בסרטון נשמעת אחת הפעילות קוראת לאחת החיילות שהוצבו במקום "את טרוריסטית ואני אצלם אותך, את גאה במה שאת עושה, חיילת בצבא טרור, הנה חיילי טרור". בתגובה לירי שנשמע ברקע אומרת הפעילה כי "זה טבח של פלסטינים של אזרחים חפים מפשע בעזה".



הפעילה ממשיכה להטיח דברים בחיילים גם לאחר שאלו אומרים לה כי מדובר בשטח צבאי סגור ונאסר עליהם להיכנס למקום. "למה אסור לנו להיכנס", היא אומרת, "אנחנו יהודים, לא ערבים, ההורים שלכם שמחים שאתם הורגים אזרחים חפים מפשע? מערכת החינוך הכריחה אותך להתגייס לצבא טרור". 


תיעוד ירי של צלף לעבר לעבר פלסטיני

כזכור בסרטון שהופץ אתמול ברשתות החבריות ובוואטסאפ, נראה כח של צה"ל סמוך לגדר המערכת, כשהוא מתעד ירי במפגינים פלסטיניים, אשר נמצאים סמוך לגדר. במהלך הסרטון ניתן לשמוע את החיילים, כשהם מחלקים בינם לבין עצמם את המטרות שבהן צריך לפגוע במידה ויפרו את המצב, בעוד שאחד מהם גם מתעד פגיעה במפגין, ולאחר מכן את הריצה של עשרות המפגינים האחרים אליו, על מנת לפנות אותו מהשטח. 



בתחילת הסרטון, אשר מצולם כולו כמעט מכיוון הירי, הצוות מכין את עצמו לקראת המשימה, כאשר אחד מהמפקדים מוודא כי יש ללוחם כדור בקנה. לאחר מכן הוא נותן אישור ירי ואומר: "אתה עליו? סע, תן כדור". החייל, לעומת זאת, לא ממהר תחילה לבצע את הירי, שכן יש משהו שמפריע לו, ולאחר מכן מתברר כי יש גם ילד בסביבה, בו הוא לא רוצה לפגוע.



לאחר כמה כיוונונים, מגיעה הירייה של החייל, שפוגעת במפגין, ואז נשמע אחד החיילים צועק: "וואי איזה סרטון, יש. בן של זונה, איזה סרטון". לאחר מכן הוסיף: "תרוצו לפנות אותו, צילמתי את זה. פגעו למישהו בראש. צלם צלם". לסיכום הוסיף החייל המצלם: "איזה סרטון אגדה, הוא עף באוויר עם הרגל כזה, פגע לו ברגל השנייה. קחו יא בני זונות", סיכם.


 


היום צה"ל פרסם את ממצאי התחקיר הראשוני אודות סרטון הצלף. "מהתחקיר עולה כי הסרטון צולם ביום בסוף חודש דצמבר", נמסר, "במהלך הפרות סדר אלימות במרחב כיסופים. הסרטון מתעד חלק קצר מההתמודדות עם הפרת סדר אלימה, שכללה זריקות אבנים וניסיונות חבלה בגדר, ונמשכה כשעתיים. במהלך הפרת הסדר ננקטו צעדים רבים לפיזורה, לרבות כריזה וקריאה לעצירה, הפעלת אמצעים לפיזור הפגנות וירי לאוויר". 

עוד נכתב כי "משכל אלה לא הועילו בוצע ירי של כדור בודד לעבר אחד החשודים בארגון והובלת האירוע כשהוא נמצא מטרים ספורים מהגדר. כתוצאה מהירי הוא נפגע ברגלו ונפצע. הסרטון לא צולם מהעמדה ממנה בוצע הירי, והוא צולם על ידי חייל שאינו שייך באופן אורגני לכוח שירה. לאחר השלמת התחקיר המבצעי המלא ע"י שדרת הפיקוד הרלוונטית יועברו ממצאיו, כמקובל, לבחינת הפרקליטות הצבאית.
לגבי ההתבטאויות שנשמעות בתיעוד נמסר כי "באשר לצילום בלתי מורשה של אירוע מבצעי, הפצת החומר המצולם וההתבטאויות הנשמעות בו, יצוין כי אלו אינן הולמות את הרוח ומידת האיפוק המצופה מחיילי צה״ל ויטופלו במישור הפיקודי בהתאם".

עדי שוסברגר, אחת המפגינות נגד הצבא, בחרה להודות ללא אחר משאר ליואב אליאסי, "הצל: "תודה רבה ליואב אליאסי המכונה "הצל", אקטיביסט הפועל ללא לאות לחשיפת פשעי צבא ישראל. בזכות יואב שהפיץ את הסרטון מול טבח עזה ובזכות העבודה המבורכת של אלפים מחבריו שקידמו את הסרטון, הצלחנו להגיע לעולם כולו בתפוצה שלא היינו מגיעים אליה בלעדיו.