הקואליציה תקדם את פסקת ההתגברות המורחבת, כך החליט (היום) ראש הממשלה בנימין נתניהו והודיע על כך בישיבת ראשי הקואליציה. נתניהו בחר בגרסה שהציג יריב לוין, שמבוססת על המודל הבריטי, שאומר כי רק הכנסת רשאית לשנות חוק, לבטלו או להגביל את תוקפו. במידה ובית המשפט סבור שחוק מסוים סותר חוק יסוד, הוא יפנה ליו"ר הכנסת וימליץ לקיים דיון נוסף בנושא. 



ההצעה לפסקת ההתגברות כבר עלתה בעבר כהצעת חוק. את הצעת החוק הגישה אסתרינה טרטמן ב-2007 וחתומים עליו ח"כים גם מהאופוזיציה של ימינו. כל ראשי המפלגות הסכימו שהמודל הבריטי שרה"מ מציע משמעותי יותר מהצעת החוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ', כולל סמוטריץ' עצמו, שאמר ליריב לוין הבוקר שההצעה שלו "בעייתית".


מי שלא הגיע לישיבה הוא שר האוצר משה כחלון, שכבר הביע את התנגדותו לפסקת התגברות מורחבת. בסביבת שר האוצר אמרו היום כי כחלון שוחח עם ראש לשכתו של ראש הממשלה, יואב הורוביץ והעביר לו לקראת ישיבת ראשי הקואליציה את עמדתו בנושא המסתננים. כחלון חזר והדגיש כי מפלגת כולנו תתמוך בפסקת התגברות נקודתית לטובת טיפול דחוף בנושא המסתננים.

במהלך הדיון פרץ עימות בין הנוכחים לאחר שראש הממשלה והשר יריב לוין, שהציג את הגרסה שתקודם, ביקשו לדחות את אישור פסקת ההתגברות.
השר בנט אמר: "בואו נכנס ועדת שרים לחקיקה כבר היום אחר הצהריים כדי לאשר את פסקת ההתגברות הרחבה. הגיע הזמן לעבור ממילים למעשים". 
ראש הממשלה סירב ואמר שצריך לבחון אופציה חלופית.
בנט: "היו המון שנים, הגיעה העת להכריע. אני חושש שאם לא נהיה נחושים זה יהיה מסר שגוי למסתננים ולעולם".
דרעי: "זה יכול לפגוע במענה של בג״ץ בעניין אוגנדה". 
בנט: "זה לא שווה כי זה יקרוס, פסקת ההתגברות היא הפתרון".
רה"מ: "נכון".
יריב לוין: ב"ואו נקדם את ההצעה הבריטית - אי יכולת של בית המשפט לפסול חוקים".
בנט: "יש לכם הצעה כזו כרגע?" 
לוין ורה"מ: "לא". 
בנט: "אוקיי, אז בואו נכנס היום ועדת שרים לחקיקה ונעביר פסקת התגברות. אם לא היום - לכו תדעו מתי כן. אם תהיה הצעה בריטית - מראש אני מודיע שאתמוך". 

במהלך הישיבה האשים השר יריב לוין (ליכוד) את יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, ש"אתם רוצים רק פסקת התגברות נקודתית. ההצעה הזאת חלשה, אנחנו רוצים לקדם הצעה יותר חזקה ורחבה. אני דיברתי עם סמוטריץ' והוא הודה שההצעה שלו בעייתית ושיש מודלים טובים ממנה. לדוגמה - המודל הבריטי טוב יותר מההצעה שאתה (בנט) מדבר עליה. היא הוגשה בעבר וחתומים עליה יואל חסון, אביגדור יצחקי וסיעות חרדיות. ייתכן ונצטרך בהמשך פשרה כי צריך להעביר את החוק במליאה, אבל אני מאמין שצריך ללכת על מהלך רחב יותר שיש לו יותר קונצנזוס. ללכת היום רק על פסקת התגברות נקודתית זה יגרום נזק כי לא יעמוד בבג"ץ, כמו שהיה בפסקת ההתגברות בחוק הגיוס".

כאמור, בסופו של דבר סירב ראש הממשלה לכנס את ועדת השרים והחליט כי ראשי הקואליציה יתכנסו ביום ראשון על מנת לקדם את החוק בהליך מהיר.